Bronbestand en nieuwe documenten (alinea's en regels koppelen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

j0chemb

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2008
Beste Helpmij Vrienden,

Ik ben geen word wonder en heb wat gezocht op Internet; geen resultaat.
Ik hoopte hier een antwoord te kunnen vinden!

Ik heb het volgende:
1 word document met tekst (dat moet dienen als een soort bronbestand)

Nu wil ik in word 2007 verschillende nieuwe documenten maken.
In deze nieuwe documenten wil ik linken/koppelen naar geselecteerde alinea's en regels in het bronbestand.

Het is de bedoeling dat als ik 1 stukje tekst in het bronbestand verander;
alle teksten in de nieuwe bestanden die hier aan gelinkt zijn ook veranderen.

Wie weet hoe dit moet/ heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt! :thumb:

De functie zoals jij beschrijft bestaat niet in WORD.
(In Excel wel > via plakken speciaal - Koppeling plakken)

Je kunt het wel iets dergelijks doen met Bouwstenen. In Office 2003 heette dit autotekstfragmenten, in 2007 zijn autoteksten opgenomen als onderdeel van bouwstenen.
Ik heb in 2007 gezocht op Autotekst > Waar is de functie autotekst gebleven > Delen van een document hergebruiken en verspreiden.

Help mij!

Meer dan een jaar na dato heb ik nog geen oplossing voor mijn eerder omschreven word vraag. :confused:
Ik ben er van overtuigd dat een dergelijk functie (die wel in excel mogelijk is) ook in word mogelijk moet zijn (anno 2010).
Heeft iemand hier toevallig in de tussentijd een oplossing voor gevonden?

Hoor het graag!

Toch lijkt mij de vraag vrij simpel te beantwoorden: met een Hoofd-subdocument constructie. Daarbij maak je dus een document waar je andere documenten in linkt. Als je vervolgens in het subdocument iets verandert, is die verandering ook in het hoofddocument van toepassing.
Een optie die overigens ook al jaren in Word zit...

@Michel

Dit heb ik geprobeerd door meerdere hoofd- en subdocumenten te maken en die vervolgens aan elkaar te koppelen via object invoegen, maar dit is helaas geen oplossing. Dan krijg ik te veel 'hoofddocumenten'.

Toch bedankt voor je reactie :thumb:

Je gebruikt niet de optie Hoofd-document? Want daar kun je toch een hoop subdocumenten in hangen, voor zover ik weet.

Complete documenten linken lukt met die optie wel maar niet op bijvoorbeeld een woord of regel.

Je zegt dat 't in Excel wel lukt. Hoe doe je het dan in Excel? Overigens wil het niet zeggen dat wat in één programma kan automatisch ook mogelijk moet zijn in een ander. Het zijn niet voor niks verschillende programma's...

In excel laat ik een broncel linken naar een andere cel in hetzelfde werkblad, naar een ander werkblad in hetzelfde document of naar een ander document.

Wat ik zoek in word is dat je een specifiek woord, regel of alinea van een brondocument met meerdere teksten en meerdere alinea's kunt linken naar een subdocument met andere teksten en daarin dat specifiek gelinkte woord, regel of alinea.

Ik hoop dat het mogelijk is, maar denk niet dat deze optie in word zit.

Waarom gebruik je het Excel bestand niet als container, en gebruik je koppelingen naar die Excel cellen in je Word document? Want eerlijk gezegd zou ik het op die manier aanpakken. Bij mijn weten is er geen eenvoudige manier om het vanuit Word te doen.
Als ik al iets zou moeten bedenken, dan is het via CustomDocumentProperties in een Bronbestand, die je via VBA aanroept vanuit de andere documenten. En dat vereist dus het programmeren van een formulier etc.

Excel naar word is niet ideaal, dat wordt lastig tekstverwerken in mijn excel bronbestand.
Ik wachten wel op de volgende word versie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan