• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Broncel verplaatst/gegevens doelcel incorrect

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb enkele werkmappen, 1 daarvan is de "bronmap" waarin al onze prijzen vermeld staan. Als ik prijsopgaves doe naar klanten, maak ik per klant een nieuwe werkmap aan, al dan niet met formules waarin verwezen wordt naar prijzen uit het bronbestand. Ooit komt het voor dat het bronbestand aangepast moet worden, waardoor de broncellen verplaatsen. Hoe voorkom ik dat de gegevens/verwijzingen in de "doelmappen" daardoor incorrect worden of verdwijnen ? ( excel 2003 )

gebruik een gedefinieerde naam voor je bereik, die schuift mee met het verplaatsen

Klinkt misschien onnozel, maar hoe werkt dat precies ? (....ik wist niet eens van het bestaan van gedefinieerde namen......) :o Moet ik dan in de bronmap ook iets met de betreffende cellen doen ?

....misschien iemand anders die mij vooruit kan helpen ?......:confused:

naambereik maken

Beste Han2,

excel 2003: invoegen => naam => maken

excel 2007: formules => naam bepalen

bij naam vul je de naam in

bij verwijst naar vul je de verwijzingen in je tabblad in.

zie bijlage.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan