• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Broncellen in een verwijzing valideren

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo!

Is het mogelijk om met een formule of validatie (of combinatie daarvan) te checken of de broncellen in een verwijzing uit één bepaald gebied komen?

Zie bijlage. In dit voorbeeld zouden de resultaten in kolom E alleen geldig moeten zijn als de gegevens uit dezelfde rij komen. dus E1 is goed (want uit A1:D1), E2 is ongeldig (want uit zowel rij 1 als 2).

Ik ken de functie Broncellen markeren, die zou ik kunnen gebruiken. Probleem hiermee is dat het volgens mij alleen een visuele controle is en dat deze maar voor 1 cel tegelijk te activeren is. Over het algemeen werk ik met werkbladen van >2000 rijen, dus een stukje automatisering zou handig zijn...

Ik heb dit zover nergens kunnen vinden. Iemand die hier iets op weet? Is dit misschien al eerder behandeld?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Helaas ontgaat mij de logica hier van.
Als de eerste ingevulde formule correct is ingevuld, kun je het met de vulgreep doorvoeren naar onderen, en zul je geen fouten in de formule krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan