broncode krijgen met login

Status
Niet open voor verdere reacties.

infernothebest

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
ik wil graag het actuele lesrooster via een php verkrijgen. Het enigste probleem is dat er een login beveiliging is waar ik met php niet omheen kan, ik heb zelf de login code natuurlijk maar ik krijg dit niet automatisch ingevuld zodat hij doorgaat naar de juiste pagina. kan iemand mij uit de brand helpen. de desbetreffende url is : http://infonet.hszuyd.nl/view_html.jsp?content=4731&print=1

Dus jij wilt eigenlijk de content van HS Zuyd jatten
om daar zelf illegaal gebruik van te maken.

Als je dit doet in samenwerking met de school, dan zou je natuurlijk gewoon afspraken kunnen maken over het verstrekken van die gegevens op een andere manier.
Bijvoorbeeld d.m.v. een database'je of een interface bestand.

Laatst bewerkt:
Het lesrooster staat vrij voor gebruik en is dus niet ieligaal, en als het ieligaal was had ik zelf niet de logincode, wat ik dus zelf wel heb.

Je hebt een inlogcode gekregen om de functionaliteiten van de website te gebruiken.
Daar hoort ook bij dat je het lesrooster kunt bezichtigen.

Dat neemt niet weg dat de content gewoon eigendom van de school blijft.

Nogmaals: als jij mooie plannen hebt met die content
om ze nog mooier of nog toegankelijker te presenteren
dan kun je toch gewoon een afspraak met de verantwoordelijke persoon maken.

Misschien wil de school wel niet dat die content gebruikt of gepresenteerd wordt
op een wijze waar zij niet de controle over hebben.

overigens lijkt de site gewoon basic authentication te gebruiken. Daar is prima omheen te werken. Hoewel ik gedeeltelijk de reservering van tecsman deel, ken ik de gebruiksvoorwaarden niet. mogelijk is het rooster public domain.

Hoewel het in wezen een vrij onbetekende zaak is (waar hebben we het over, een lesrooster nota bene!)
ga ik toch even verder in de discussie. Gewoon voor de lol en om het principe.

Een speculatie over de status (wel of niet public domain) lijkt me zinloos. Je kunt er moeilijk van uit gaan dàt het PD is zonder meer te weten.
De nederlandse term Publiek Domein betekent dat iets vrij is van auteursrechten en dus ook rechtenvrij mag worden gepubliceerd.
Maar auteursrechten vervallen niet zo maar en zeker niet op korte termijn.

Dat de bescherming van de website misschien niet zo heel erg geavanceerd is, doet er helemaal niet toe.
Misschien kun je er makkelijk doorheen.
Feit is: er is een hek omheen gezet. De bedoeling van een hek is om iets binnen te houden of iets buiten te houden.
De bedoeling van een hek is niet om er overheen te klimmen, ook al zou dat niet moeilijk zijn.

Ga je over dat hek, dan doe je iets wat de eigenaar niet heeft gewild.

Dat "hek" hoe jij het zegt is bedoelt voor niet studenten van de hogeschool;), maar ik ben blij dat jij alle voorwaardes van alle sites kent, ik vroeg ook om hulp niet voor beargumentatie of het wel of niet mag. Want dit is niet voor publicatie of iets dergelijks maar voor mezelf anders moet ik het altijd handmatig kopieren en plakken.

Dat "hek" hoe jij het zegt is bedoelt voor niet studenten van de hogeschool;),
Maar als jij het hek omzeilt en het rooster op een openbare site zet kunnen dus ook niet-leerlingen er bij. Als het voor en site is waar alleen jij bij kunt zal het allicht anders liggen.

Een lesrooster bevat privacy gevoelige informatie wat vanuit de wet op de privacy beschermd moet worden. Hierdoor denk ik dat het niet verstandig is om deze gegevens zonder toestemming van school op een andere manier te benaderen dan de manier die de school aangeeft. Mede hierom is een rooster ook geen publiek domein.

Daarnaast heeft school/desite mogelijk een eigen api die veilig ophalen wel vergemakkelijkt.

Laatst bewerkt:
Ik omzeil het niet, ik voer een wachtwoord in, of dit nu via een script of met de hand wordt gedaan dat blijft hetzelfde, anders zou ik ook zelf niet mogen inloggen. En de wet van privacy beschrijft alleen persoonsgebonden zaken en niet of ik mag inloggen op een website of niet (artikel 8). Maar goed ik ben blij dat het nu een discussie forum geworden is ipv help, want anders kun je alles in de twijfel trekken met programeren want dat zou eventueel ook privacy gevoelig malafide of iets dergelijks zijn dan kun je een slotje op het forum zetten haha... Ik zoek ergens anders wel mn antwoord waar niet 99999 vragen komen voor iets onschuldigs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan