bronnen beheren (literatuurverwijzingen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
waar kan ik deze vinden op de pc? kan ik dat bestand ook rechtstreeks benaderen, buiten word2010 om? wordt dit bij het maken van een backup ook opgeslagen en kan ik dat controleren. (het gaat om een grote lijst die niet verloren mag gaan...

Bronbestanden staan in de map <C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Bibliography> (op Windows xp; Windows 7 heet het begin anders) en het bestand heet <Sources.xml>.

Bronbestanden staan in de map <C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Bibliography> (op Windows xp; Windows 7 heet het begin anders) en het bestand heet <Sources.xml>.

bedankt voor deze reactie. als ik het goed begrijp is deze bron niet buiten office om te raadplegen (als afzonderlijk bestand).
wat ik heel belangrijk vind, is de mogelijkheid om deze te backuppen. ik sla regelmatig mijn Wordbestanden op. Gaat de bibliografie dan mee?

Is er een reden dat je het complete bericht quoot? Ik zie hem namelijk niet. Dus graag verwijderen...
XML bestanden kun je prima openen en bewerken. De structuur ervan is ook redelijk simpel. De code met tags ziet er, als je hem een beetje opleukt met tabjes, zo uit:
Code:
<?xml version="1.0"?>
<b:Sources SelectedStyle="" xmlns:b="http://schemas.openxmlformats.org/officeDocument/2006/bibliography" xmlns="http://schemas.openxmlformats.org/officeDocument/2006/bibliography">
  <b:Source>
    <b:Tag>Mic13</b:Tag>
    <b:SourceType>Book</b:SourceType>
    <b:Guid>{7555E88E-4ED2-4B88-B7CC-05274DFD0D83}</b:Guid>
    <b:LCID>1043</b:LCID>
    <b:Author><b:Author>
    <b:NameList>
    <b:Person>
      <b:Last>Octafish</b:Last>
      <b:First>Michel</b:First>
      <b:Middle>de</b:Middle>
    </b:Person>
    </b:NameList>
    </b:Author>
    <b:Title>Cursus Access voor Beginners</b:Title>
    <b:Year>2013</b:Year>
    <b:City>Rotterdam</b:City>
    <b:Publisher>De Bezige Bij</b:Publisher>
  </b:Source>
  <b:Source>
    <b:Tag>Jor13</b:Tag>
    <b:SourceType>JournalArticle</b:SourceType>
    <b:Guid>{88E436AF-72D8-4693-BA54-29C3397072FC}</b:Guid>
    <b:Title>Alles over Internet Explorer</b:Title>
    <b:Year>2013</b:Year>
    <b:Author><b:Author>
    <b:NameList>
    <b:Person>
      <b:Last>Driepinter</b:Last>
      <b:First>Joris</b:First>
    </b:Person>
    </b:NameList>
    <b:JournalName>PCM</b:JournalName>
    <b:Pages>13-15</b:Pages>
  </b:Source>
</b:Sources>
Het zijn gewoon tekstbestanden, maar als je een XML editor gebruikt zijn de tags wat makkelijker herkenbaar. Het is dus een normaal bestand, waar je prima een backup van kunt maken. Mits je hem kunt vinden :)

Er zijn ook vele programma's waarmee je de bronnen onafhankelijk van Word kunt beheren. Aangezien ik persoonlijk deze functie van Word nogal onoverzichtelijk vind, ben ik die andere programma's gaan gebruiken.
(zelf gebruik ik Mendeley)

Het zijn gewoon tekstbestanden, maar als je een XML editor gebruikt zijn de tags wat makkelijker herkenbaar. Het is dus een normaal bestand, waar je prima een backup van kunt maken. Mits je hem kunt vinden <-- octafish --> dat is inderdaad de eerste vraag. met name ook omdat ik er backup van wil maken. dus hoe vind ik dit?

de tekst die je geeft: daar kan ik niks mee helaas!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan