Brother DCP-195C Windows 7 installatie Failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Ik heb een Brother DCP-195C van ongeveer 3-4 jaar oud. Als ik hem aansluit op mijn pc, installeert ie automatisch alle drivers, behalve de driver van de printer (scanner werkt dus wel).
Ik heb windows 7 drivers van internet gedownload en de firmware via een oudere laptop met windows XP (waar die het wel op doet) geupdate, maar elke keer faalt de installatie. Ik kan de firmware niet via mijn eigen pc updaten, omdat ie het apparaat niet vindt.
Ook de handmatige installatie van de drivers werkt niet, hij blijft dan hangen op een scherm waar wordt gezegd dat je de printer via USB op de pc moet aansluiten. Als ik dat dan doe, probeert windows weer automatisch de drivers te installeren, zonder resultaat.
Op de website van brother staan verschillende oplossingen voor als de installatie niet voorbij dit punt komt, maar niets helpt.
Op de pc van mijn broer deed ie het ook niet.

Helaas ben ik de CD met drivers kwijt, maar je zou verwachten dat op de website de meest recente versies staan..

Roeney12

Zou het misschien kunnen liggen aan de cartridges? Want cyaan is op..

OPGELOST!! :D

Na wat verder onderzoek op internet ben ik er achter gekomen dat ik twee bestanden miste op mij pc in "C:\Windows\inf":

- ntprint.inf
- ntprint.PNF

Ik heb deze van een andere Windows 7 pc gekopieerd en daarna installeerde hij de printer meteen.

Dit probleem schijnt met meerder printers voor te komen, dus zegt het voort!

Roeney12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan