Brother DCP-j140w All in One "Papier blijft hangen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

UncreatedKoen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Beste HelpMij Forum,

Ik heb al een aantal keer hier een vraag gesteld en jullie komen altijd met de oplossing dus ik ga het weer hier proberen. De winkel waar ik de printer gekocht heb zegt gelijk stuur maar op zonder enige oplossing wat ik zelf kan proberen en de garantie is toch al verlopen.

Mijn vraag is als volgt:

Ik had een vraag over de volgende printer Brother DCP-J140W All in One.

Deze staat bij mijn zus thuis en begint kuren te krijgen. Als je bijvoorbeeld 6 pagina's print dan loopt de printer bij de 3e pagina vast en blijft het papier hangen. Vervolgens schuift hij het papier eruit en begint weer bij pagina 1 met printen en dan weer diezelfde cirkel.
Heb inkt reinigen al geprobeerd en reset ook al, vervolgens ook een vers nieuw stapeltje papier geprobeerd.
Serienummer als die eventueel van toepassing is wil ik die graag benoemen.

Ik hoop dat jullie iets op internet kunnen vinden. Ik zelf heb geprobeerd te zoeken maar kan totaal niks hierover vinden.

Hieronder nog een foto van de printer/scanner.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

brother-dcp-j140w-image.jpg

Wij zoeken het graag op.
Met YouTube zie je een aantal video's over deze printer. Eén ervan is het vervangen van de pickup roller, deze kan gaan slippen waardoor waarschijnlijk het velletje er weer uit gegooid wordt. Bij slippen van de grote roller in het midden, die het papier in de printer rolt, is er namelijk geen in de printer vast zittend papier.

Probeer eerst dit defect te constateren door goed te kijken of eens telkens zachtjes het bovenste papier aan te drukken tijdens de invoer. Als het papier er bij een fout meteen weer uit komt dan kan het ook haast niets anders zijn. Deze rollers zitten meestal vast op een as met een eigen clipje, de clip moet goed sluiten. Er mag geen obstructie zijn waardoor deze as weerstand ondervindt. Er zal ook ergens een sensor ingebouwd zijn die zegt dat er papier komt, dat deel moet stofvrij en schoon wezen anders zegt het stapeltje dat er papier is en begint het te werken maar deze sensor die ziet waar het papier begint grijpt in. Hier kan je aan gaan denken wanneer er bij schoon gemaakt rollertje, een handmatige invoer, en extra hulp met tegen het vel aandrukken niet helpt en geen verbetering geeft.

https://www.youtube.com/results?search_query=DCP-J140W+paper

Die roller is een gewoon slijtdeel bij printers wat af en toe vervangen moet worden, net als het kussen er onder dat het papier moet scheiden. Via eBay is er misschien een setje te vinden. Omdat er nu toch al per pagina moet worden ingevoerd zou je kunnen proberen om de roller wat op te ruwen. Een papier sensor is moeilijk te vinden, probeer het binnenste eerst eens schoon te blazen met een luchtpomp.

Wij zoeken het graag op.
Met YouTube zie je een aantal video's over deze printer. Eén ervan is het vervangen van de pickup roller, deze kan gaan slippen waardoor waarschijnlijk het velletje er weer uit gegooid wordt. Bij slippen van de grote roller in het midden, die het papier in de printer rolt, is er namelijk geen in de printer vast zittend papier.

Probeer eerst dit defect te constateren door goed te kijken of eens telkens zachtjes het bovenste papier aan te drukken tijdens de invoer. Als het papier er bij een fout meteen weer uit komt dan kan het ook haast niets anders zijn. Deze rollers zitten meestal vast op een as met een eigen clipje, de clip moet goed sluiten. Er mag geen obstructie zijn waardoor deze as weerstand ondervindt. Er zal ook ergens een sensor ingebouwd zijn die zegt dat er papier komt, dat deel moet stofvrij en schoon wezen anders zegt het stapeltje dat er papier is en begint het te werken maar deze sensor die ziet waar het papier begint grijpt in. Hier kan je aan gaan denken wanneer er bij schoon gemaakt rollertje, een handmatige invoer, en extra hulp met tegen het vel aandrukken niet helpt en geen verbetering geeft.

Die roller is een gewoon slijtdeel bij printers wat af en toe vervangen moet worden, net als het kussen er onder dat het papier moet scheiden. Via eBay is er misschien een setje te vinden. Omdat er nu toch al per pagina moet worden ingevoerd zou je kunnen proberen om de roller wat op te ruwen. Een papier sensor is moeilijk te vinden, probeer het binnenste eerst eens schoon te blazen met een luchtpomp.

Beste Alfred,

Ik zal er binnenkort even naar kijken! Moet namelijk doordeweeks overdag werken. Dus ik zal proberen maandag/dinsdag avond dit te constateren! Je hoort dan van mij! :)
Alvast bedankt! Ik laat dit topic nog wel even open voor als ik nog meer vragen heb.

Wij zoeken het graag op.

Beste Alfred,

Bedankt nogmaals voor het antwoorden. Ik zit alleen nu op die videos te kijken maar geen een van de videos komt overeen met de printer die wij in bezit hebben helaas. Vandaar dat ik eigenlijk ook de foto erbij had geplaatst. Daarnaast ben ik niet de grootste printer kenner zeg maar dus bij deze heb ik een aantal foto's gemaakt van de printer. Als je eventueel door middel van cirkels of iets zou kunnen aanwijzen waar het aan zou kunnen liggen zou ik het zeer op prijs stellen!

20161004_191207.jpg
20161004_191320.jpg
20161004_191333.jpg
20161004_191956.jpg

Voor het schoonmaken van pickup rollers zie ik inderdaad alleen andere printers op YouTube. Het principe is de zelfde. Het zijn de blauwe en wat grotere rollers, in het midden van foto 1. Separatie kussentjes zie ik op deze foto's niet maar deze zijn smal en langwerpig en zouden onder de eerste pickup rollers moeten zitten. Gebruik alleen wat lauw water en een stofvrije doek of wattenstaafjes. Er kunnen meerdere van deze grotere rollers zijn en ook de rest van het mechanisme moet worden schoongemaakt. Voor de pickup rollers en separatie kussentjes geldt dat deze een buitenkant van stroef rubber moeten hebben. Vaak weet je door ouderdom beter of deze vervangen moeten worden dan door te voelen maar rondom goed schoon vegen zal verbetering moeten geven.

Ik zie dat de geleiderail erg smerig is geworden. De stang waarlangs de cartridge heen en weer gaat moet schoon zijn en bijzonder glad. Net als de uiteinden, die niet zwart zijn maar nog glimmen. Wanneer de printkop daardoor weerstand ondervindt kan er wel van alles gebeuren. De printer kan dan niet weten waar er wordt afgedrukt. Na het schoonmaken hiervan kan er een heel klein beetje silicone olie worden opgebracht met een wattenstaafje of klein stukje doek.

Voor het schoonmaken van pickup rollers zie ik inderdaad alleen andere printers op YouTube. Het principe is de zelfde. Het zijn de blauwe en wat grotere rollers, in het midden van foto 1. Separatie kussentjes zie ik op deze foto's niet maar deze zijn smal en langwerpig en zouden onder de eerste pickup rollers moeten zitten. Gebruik alleen wat lauw water en een stofvrije doek of wattenstaafjes. Er kunnen meerdere van deze grotere rollers zijn en ook de rest van het mechanisme moet worden schoongemaakt. Voor de pickup rollers en separatie kussentjes geldt dat deze een buitenkant van stroef rubber moeten hebben. Vaak weet je door ouderdom beter of deze vervangen moeten worden dan door te voelen maar rondom goed schoon vegen zal verbetering moeten geven.

Ik zie dat de geleiderail erg smerig is geworden. De stang waarlangs de cartridge heen en weer gaat moet schoon zijn en bijzonder glad. Net als de uiteinden, die niet zwart zijn maar nog glimmen. Wanneer de printkop daardoor weerstand ondervindt kan er wel van alles gebeuren. De printer kan dan niet weten waar er wordt afgedrukt. Na het schoonmaken hiervan kan er een heel klein beetje silicone olie worden opgebracht met een wattenstaafje of klein stukje doek.

Beste Alfred,

Bedankt voor je reactie! Ik zal er morgen even naar kijken, heb het helaas heel erg druk gehad met werk dus vandaar de late reactie. Bedankt voor je reactie!

Beste Alfred,

Bedankt voor je bericht en mijn excuses voor de late reactie, ik heb het geprobeerd schoon te maken met normale doekjes maar het probleem blijft ontstaan, is er misschien een speciaal spul hiervoor om het schoon te maken? Ik heb het nu geprobeerd stofvrije doek om het schoon te maken omdat ik niet wist wat voor goedje ik hiervoor moest gebruiken. Kan je mij hier op adviseren?

Ammonia is het meest geschikte oplosmiddel voor deze inkt en het verdampt snel. Met Ammonia kan je trouwens ook prima ontvetten. Dat maakt het net iets beter dan gebruik van een warme vochtige doek. Ventileer dan een beetje en ga verstandig om met de fles, dat wil zeggen, niet omstoten en goed weer afsluiten na gebruik want het is vluchtig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan