Brother HL-1250 print wel in Dos, niet in Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacShag

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
185
Heej vrienden.

Ik zit met een probleempje.

Er hangt een Brother Laserprinter (HL-1250) aan mijn XP machine. Parallel.

Heeft altijd prima geprint, maar nadat ik de toner heb vervangen kreeg ik troubles. Wanneer ik in windows een print opdracht geef, reageert de printer wel, maar krijg ik een kraakhelder wit vel. Ik denk dus: drum welllicht na zijn moer, maar printer geeft zelf niks aan. Ik hang mijn andere printer eraan (HP 6L) en precies hetzelfde: wit vel.

Geef ik een opdracht vanuit het Dos cmd, dan printen ze beiden wel normaal.

Ik heb de paralle-poort er al eens uitgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar no go. Ook al de nieuwste drivers (zowel printer als moederbord) geinstalleerd, maar niks.

Enig idee waar ik het nog kan zoeken?

Alvast dank voor het lezen van mijn vraag.
 
Valt me wel op dat er nu ineens wel erg veel mensen zijn met een printer die "lege vellen" print. :confused:
 
printproblemen

Hey MacShag,

Heb je al een oplossing voor je probleem gevonden? Of de oorzaak? Ik heb een inktjetprinter en niet geprobeerd of ik vanuit DOS kan printen (ik zou niet weten hoe dat moet), maarhet lijkt alsof ik hetzelfde probleem heb.

Groetjes,
Dagmar
 
brother HL-250

Heb je al eens naar de kleur instellingen gekeken of de printer op "alleen zwart" printen gezet. Misschien had je dit al geprobeerd
 
Nou mijn printer kan alleen maar zwart printen. (zwart/wit laser-printer)

Printen vanuit dos command gaat als volgt:

Ga naar start
Klik op uitvoeren
typ: cmd
typ: edit

een dos vak opent. Typ in de editter vervolgens wat woordjes en kies afdrukken.

(dit zou dus dan ook daadwerkelijk geprint moeten worden)

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Van de week ga ik aan de enige oplossing die ik nog kan bedenken beginnen. Format c: en nieuwe windows installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan