Brother HL1450 experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik heb een Brother HL1450 Printer op een experiabox aangesloten via de USB.
De printer wordt herkend in XP
Poort staat volgens mij dus goed.
De status geeft Online en ready.
Toch drukt hij niet af.
De pinterserver in de router staat On en aan- en loskoppelen ziet XP correct.

Wat kan de oorzaak zijn?

Brandt je USB-lampje op je modem.

Als dat niet brandt zal ie waarschinlijk niet printen. De Experiabox herkent heel weinig printers.

Vertel eens via welk poort je in XP de printer 'aangesloten' hebt? Zou een TCP/IP poort moeten zijn, dus niet een USB.

De Tcp/ip poort moet verwijzen naar het ip-adres van de Experiabox.

Vertel ons anders hoe je die printer op het netwerk gevonden hebt om te installeren in XP?

Tijs.

Brother HL1450 op Experiabox

Dag Wim en Tijs
Dank voor de reactie, ik zal poberen de vragen te beantwoorden.
Allereerst brandt de USB led op de Experiabox. In de box is de printer als USB printer gedetecteerd.

In Xp kun je een printer toevoegen. Ik heb een TCP/IP poort geconfigureerd als 192.168.2.1
Verder natuurlijk de normale driver. Weet niet of daar nog speciale driver of server voor moet worden geïnstalleerd. Verder staat hij op RAW mode.
In het configuratiescherm is hij zichtbaar en ready. Ook met los- en aankoppelen is de zaak goed aangegeven. Maar de testpagina doet hij niet blijft hangen in een fout en de printer spreekt niet aan.

Laatst bewerkt:
Kijk even hier, paragraaf 1.5

Daar wordt gezegd dat je nog wat extra moet doen, namelijk stap n.

Hopelijk helpt dit.

Tijs.

Kijk even hier, paragraaf 1.5

Daar wordt gezegd dat je nog wat extra moet doen, namelijk stap n.

Hopelijk helpt dit.

Tijs.

Hoi Tijs
n. Selecteer achter Standaard het apparaattype de bovenste (Let op! Er zijn twee identieke types beschikbaar) Network Print Server (1 port)

Ik snap dat niet, ik heb de poort 192.168.2.1 even verwijderd en het opnieuw geprobeerd
Nu zag ik twee Netwerkservers op geen van beiden werkt het.
Er is toch gewoon een standaardpoort?

Groetjes

Laatst bewerkt:
Ik heb puur gemeld wat KPN hierover te melden heeft. Ik heb zelf geen experiabox om mee uit te testen.

Ik heb nog 1 tip voor je om te proberen: Er wordt gemeld dat er geen 2-richting verkeer mogelijk zou zijn. Kijk dus even na in het Poorten gedeelte in XP van de printer of daar "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" wel uitgevinkt staat, hetgeen blijkbaar de goede instelling zou moeten zijn.

Verder nog een tip: Elke PCL5 printerdriver is geschikt voor een Brother zover ik weet. Installeer eens de HP 2015n driver, configureer die goed m.b.t. poorten, bakken etc. en probeer eens van daaruit een testpagina te printen.

Zet ook eens (tijdelijk) je firewall uit, en kijk na in de experiabox of die mogelijk het printerverkeer tegenhoudt.

Hopelijk heeft iemand anders verder nog tips?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb puur gemeld wat KPN hierover te melden heeft. Ik heb zelf geen experiabox om mee uit te testen.

Ik heb nog 1 tip voor je om te proberen: Er wordt gemeld dat er geen 2-richting verkeer mogelijk zou zijn. Kijk dus even na in het Poorten gedeelte in XP van de printer of daar "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" wel uitgevinkt staat, hetgeen blijkbaar de goede instelling zou moeten zijn.

Verder nog een tip: Elke PCL5 printerdriver is geschikt voor een Brother zover ik weet. Installeer eens de HP 2015n driver, configureer die goed m.b.t. poorten, bakken etc. en probeer eens van daaruit een testpagina te printen.

Zet ook eens (tijdelijk) je firewall uit, en kijk na in de experiabox of die mogelijk het printerverkeer tegenhoudt.

Hopelijk heeft iemand anders verder nog tips?

Tijs.

Hoi Tijs, bedankt voor de tips, maar het is niet gelukt verder te komen.
Bedoel je de Hewlett Packard HP 2015n dat is meen ik een kleurenlaser?
Ik pik er even de universele printdriver uit die zul je wel bedoelen.
HP 2015 Universal PCL5 Printerdriver
De Firewall is niet de oorzaak lijkt mij ook op de andere PC werkt de zaak niet.
Zou de Firewall van de Experia nog roet in het eten kunnen gooien en hoe?
De tweerichtingen waar je op doelt snap ik wel maar niet waar die optie te vinden is.

Heb nu de HP universal driver geïnstalleerd die vraagt om een IP adres
Nou IP 192.168.2.1 blijkt ongeldig weet jij hoe je dat invoert?

Ik heb het niet over de HP Universal Printer driver, maar echt over de 2015n. En nee, dat is geen kleurenlaserprinter. Driver: hier

M.b.t. tweerichtingsverkeer: Ik denk dat 2 richtingverkeer zowiezo niet mogelijk is met een tcp/ip aangesloten printer: Het relevante vakje in het Poorten tabblad zal grijs zijn, en niet aan te vinken. Te vinden via het openen van de printerwachtrij, en dan Printer -> Eigenschappen -> tabblad Poorten

M.b.t. firewall: Kan ik vanhieruit niet beoordelen. Nogmaals: Zet in ieder geval tijdelijk de firewall op de eigen computer uit. De firewall van de Experiabox lijkt me niet relevant om naar te kijken, tenzij je daar zelf aanpassingen had gedaan.

Lukt het dan nog niet, dan even bellen met de helpdesk, vrees ik.

Tijs.

Ik heb het niet over de HP Universal Printer driver, maar echt over de 2015n. En nee, dat is geen kleurenlaserprinter. Driver: hier

M.b.t. tweerichtingsverkeer: Ik denk dat 2 richtingverkeer zowiezo niet mogelijk is met een tcp/ip aangesloten printer: Het relevante vakje in het Poorten tabblad zal grijs zijn, en niet aan te vinken. Te vinden via het openen van de printerwachtrij, en dan Printer -> Eigenschappen -> tabblad Poorten

M.b.t. firewall: Kan ik vanhieruit niet beoordelen. Nogmaals: Zet in ieder geval tijdelijk de firewall op de eigen computer uit. De firewall van de Experiabox lijkt me niet relevant om naar te kijken, tenzij je daar zelf aanpassingen had gedaan.

Lukt het dan nog niet, dan even bellen met de helpdesk, vrees ik.

Tijs.

Hoi Tijs

Bedankt voor de tips eens proberen. Ik had Norton uitgezet en dat maakte niets uit. De Firewall in de box heb ik ook eens uitgezet niets. Je kunt ook niet in de printer kijken of hem adresseren, want hij is in het venster van verkenner niet zichtbaar. Je ziet alleen de box. Tweerichtings verkeer is met de box inderdaad niet mogelijk weet ik. Of je met ander printerservers nog iets kunt? Een laser is vrij universeel lijkt mij en zeker de 1450 zou toch moeten kunnen werken. Brother heb ik ook al gemaild. Als het niet lukt moet ik helaas met de andere pc aan doorkoppelen. Ik weet niet of er een soort USB switch bestaat zodat je twee PC's kunt koppelen desnoods met kabel. Zal dan toch een dure server worden vrees ik.

Thanks,

USB switches bestaan wel. Dan moet je even de schakelaar omzetten als 1 van de 2 computers printen wil of een hotkey gebruiken (afh. van type).

O.a. Conrad heeft die dingen, zoek op USB Switch.

Deze heb ik bij Conrad gevonden:
Bestelnummer 997904 - 89 (1xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997903 - 89 (2xUSB 1.1, max. 4 pc's )
Bestelnummer 997942 - 89 (4xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997966 - 89 (4xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997964 - 89 (USB 2.0, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997967 - 89 (USB 2.0, max. 4 pc's)

Tijs.

USB switches bestaan wel. Dan moet je even de schakelaar omzetten als 1 van de 2 computers printen wil of een hotkey gebruiken (afh. van type).

O.a. Conrad heeft die dingen, zoek op USB Switch.

Deze heb ik bij Conrad gevonden:
Bestelnummer 997904 - 89 (1xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997903 - 89 (2xUSB 1.1, max. 4 pc's )
Bestelnummer 997942 - 89 (4xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997966 - 89 (4xUSB 1.1, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997964 - 89 (USB 2.0, max. 2 pc's)
Bestelnummer 997967 - 89 (USB 2.0, max. 4 pc's)

Tijs.

Hoi Tijs
Zie je wel, ik had ergens gelezen dat ze bestonden, bedankt, hier in Zoetermeer wisten ze nergens van. Moet ik wel kabelen maar vooruit. Ik vind het lastig om steeds twee PC's aan te zetten om te printen.

Groetjes,

Andere mogelijkheid is inderdaad een printserver kastje.

Overigens: Er bestaan ook voor de Brother normale PCL drivers.
Kijk hier, de onderste 2 drivers komen in aanmerking.
Misschien lukt het dan wel zonder USB switch? Wel eerst de 'oude' driver-software deïnstalleren voordat je hiermee aan de slag gaat.

Tijs.

Echt goedkoop is het inderdaad niet, voor mi was de stap iets makkelijker, ik had toch een switch nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan