Brother MFC 6890 CDW taalinstelling van het apparaat wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Machiel Brink

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Ik heb onlangs een Brother MFC 6890 CDW alles in 1 printer gekocht en zou hiervan graag de taal willen wijzigen. Dus de taal die wordt weergegeven in het display. Er zijn namelijk ook mensen die hem gebruiken die geen Nederlands kunnen en dan is het niet makkelijk om het apparaat te begrijpen.

Via zelf zoeken op internet ben ik tegen gekomen dat het waarschijnlijk mogelijk is via de maintenance mode, maar 1 heb ik nog niet gevonden hoe ik daarin kom, en 2 ik heb geen flauw idee hoe ik dat dan in die maintenance mode zou moeten wijzigen.

Hopelijk zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt

helpdesk bellen

bel de helpdeks van brother even, ze helpen je er zo doorheen in een paar minuten.
ik had het zelfde probleem, per ongeluk een duits model van de 6890CDW ontvangen.
Nu netjes in het Nederlands. Ik heb de volgorde en codes niet goed onthouden, maar wil je het zelf proberen, volgens mij is de code naar maintenance mode #2864 en op een engelstalige helpsite las ik dat de code voor Engels 0004 zou moeten zijn, Nederlands is in ieder geval 0009. Maar nogmaals, een belletje is het makkelijkst.

Heb ze gisteren even opgebeld ,ik heb hem nu op engels staan, de code voor nederlands wilde ze mij niet vertellen(voor als ik hem ooit terug zou willen zetten, maar die is volgens jou dus 0009? en dat was ook voor een Brother MFC 6890CDW?). Ik weet nog wel welke volgorde je moet doorlopen. Die is namelijk als volgt.

Wanneer de printer aanstaat doe je het volgende:
Drukt op "menu" op het display daarna op de "grijze" kopieer knop onder de groene en vervolgens "4x scan".

Dan zit je in maintenance mode

Vervolgens kies je 74 en doe je nogmaals "grijze" kopieer knop.

Nu verschijnen er 4 cijfers met je huidige taal(ben de mijne dus vergeten te onthouden)

Vul nu een taal naar keuze in en sluit af met de "grijze" kopieer knop.

Vervolgens kom je weer in maintenance mode

Nu vul je 99 in om de maintenance mode af te sluiten

Let wel op deze instellingen zijn enkel en alleen voor dit apparaat net als onderstaande taalcodes deze kunnen namelijk wijzigen per apparaat. Tevens is het mogelijk dat wanneer hij op engels staat de fax niet goed werkt.

0003 = duits
0004 = engels
0009 = nederlands

Wie nog meer taalcodes voor dit apparaat kan aanvullen of verifieren graag een reactie.

Hallo,

Ik heb ook een MFC 6890 CDW gekocht, en wil deze omzetten naar nederlands,
en heb ook de instructies gevolg die jij opschreef,als ik druk op menu en dan op de grijze knop maak deze een geluid en veranderd niks weet jij misschien wat ik moet doen

alvast bedankt

Hallo,

Ik heb ook een MFC 6890 CDW gekocht, en wil deze omzetten naar nederlands,
en heb ook de instructies gevolg die jij opschreef,als ik druk op menu en dan op de grijze knop maak deze een geluid en veranderd niks weet jij misschien wat ik moet doen

alvast bedankt

Hallo,

Je moet de volgende opties snel achter elkaar uitvoeren om in het maintenance menu te komen. Zorg er wel voor dat je een Brother MFC 6890 CDW hebt diegene met een touchscreen.

De stappen:
Code:
Op het touchscreen druk je op "Menu"
Code:
Vervolgens druk je op de Grijze kopieerknop, die onder start staat
Code:
Tot slot druk je snel achter elkaar 4x op de "Scannen" knop

Hierna zit je in het maintenance menu en kun je de stoppen uit mijn eerdere post volgen.

Laat even weten of het nu gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan