brother printer gaat steeds offline

• Onderwerp starter Onderwerp starter Reth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Reth

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
We hebben al een tijdje een brother printer DCP-375CW en regelmatig geeft hij aan dat hij offline is. Meestal lukt het met aan en uitzetten om hem toch weer online te krijgen. Maar helaas nu lukt dat nu niet meer. Bij eigenschappen alle afdruktaken verwijderd en gecontroleerd of hij online stond. Netwerk via printer gereset. Niets hielp. Toen printer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Eerst kon hij hem niet vinden, maar toen heb ik de printer weer opnieuw op het netwerk aangesloten en toen vond hij hem wel. Dus er was wel contact tussen de computer en printer. Toen ik daarna hoopvol op printers klikte bij het configuratiescherm bleek hij toch weer offline te staan. Als ik dan via de revchtemuisknop het rolschermpje open en klik op printer online gebruiken, komt er zelfs 2x off line te staan.
Wie kan mij helpen?

Print hij wel als hij in offline modus staat? Waarschijnlijk gaat de printer in de slaapstand als hij een tijdje niet wordt gebruikt. Als het goed is moet je dit in kunnen stellen.

Nee hij print niet. Hij staat ook niet in slaap stand. Ik kan wel gewoon kopieren, maar als ik wat wil scannen komt de melding: controleer de kabel. Dus kan kan hij ook geen verbinding met de computer maken.

Hoe staat de printer aangesloten? Via usb naar een computer; via usb naar een router/printserver; met een netwerkkabel naar een router/modem; of met een netwerkkabel naar de pc? Wat voor besturingssysteem staat er op de pc? Print de printer wel bestanden vanaf andere pc's?

De printer is draadloos verbonden met de laptop. Op de laptop is Vista het bestuursysteem. Helaas ben ik maar in het bezit van één printer, dus ik kan niet controleren of de fout bij de computer of bij de printer zit.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Dat had ik inderdaad al een keer door gelopen. Nu het bestandje "nettool" gedownload. Dat ging daarna zoeken naar fouten en vond iets dat hij kon repareren. Halverwege de reparatie foutmelding. Toen nogmaals gedaan en toen ging het goed. Hij drukte een prima testpagina af.
Enorm bedankt voor het meedenken! Fijn dat hij het weer doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan