Brother printer, print geen tekst, alleen afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerfrank

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Beste helpmij medewerkers,

Mijn opa zijn Brother MFC- 215C Usb-Printer, print sinds een aantal dagen geen tekst meer.
Als ik bijvoorbeeld een website uit print, krijg ik alleen illustraties geprint, maar geen tekst.
Als ik een word document uitprint, krijg ik alleen een mooi wit velletje.

Ik heb al wat standaart instellingen nagekeken, maar zonder resultaat.

kan iemand mij hier mee helpen?

alvast bedankt,

Frank

Hallo,

je hebt natuurlijk wel gecontroleerd of de zwarte inkt cartridge nog van voldoende inkt is voorzien, dus we gaan er even vanuit dat het probleem moeilijker is.
Als een printer minder vaak gebruikt wordt kan de inkt opdrogen in de printerkop. Deze printerkop is hetgene wat de tekst op papier zet.
Om deze printerkop te reinigen is een optie printerkop (diep) reinigen in het onderhoudsmenu van de printersoftware. Deze modus zorgt ervoor dat de printer veel inkt door de printerkop probeert te zuigen zodat de aanvoerspoortjes van inkt weer open gaan.

Mocht dit nog niet werken, kun je de printerkop in een bakje lauw water zetten. Eventuele inktresten kunnen zich dan in het water oplossen. Zie hiervoor de handleiding van de printer. Wees hier wel voorzichting mee, want als de printerkop beschadigd raakt is de hele printer waardeloos (en de printerkop is ook het duurste van de hele printer).

Veel succes!

mmmm... maar hebben afbeeldingen en tekst niets met elkaar te maken dan? want de afbeeldingen worden wel keurig afgedrukt en de tekst niet, dus ik dacht eerder dat het een instelling was of zo...

groeten

Vaak zijn de aanvoer van kleur en zwart gescheiden, voor een gekleurde afbeelding wordt vaak enkel de kleuren cartridge gebruikt en als er dan zwarte accenten in de afbeelding zitten komen die tot stand door een combinatie van de gekleurde inkt.

Hoe dan ook, ik ben het nog niet tegengekomen, maar het kan wellicht ook een instellingsfout zijn.
Wat namelijk bij een verstopte printerkop vaak voorkomt is dat er in het begin nog strepen op het papier gezet worden en dat was niet het geval, dus dat spreek de diagnose tegen.

Probeer, om te testen of het een softwarefout of een hardwarefout is, eens een zwart-wit afbeelding af te drukken. (een kleurenafbeelding en dan aanvinken dat hij moet printen in grijstinten, bij voorkeur). Als hij dit wel doet lijkt het een softwareprobleem.

Wat ook nog wel eens voor wil komen is dat mensen bij het vervangen van een cartridge de folie niet volledig van de cartridge afhalen. Denk hierbij aan de folie aan de onderkant (die is waarschijnlijk wel verwijderd, anders is hij moeilijk in de printer te plaatsen), maar denk ook aan een folie die op de bovenkant van de cartridge zit en verwijderd dient te worden voor de luchttoevoer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan