brower houdt ermee op

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Zit met een labtop in een netwerk.
modem com21
router linksys wrt54g
hawking broadband booster
Ik heb alle pc's een vast ip adrs gegeven.

Een paar keer per dag weigeren de browser dienst op de labtop. Dat gedlt voor firefox rn ook voor IE.
p2p op de labtop loopt wel gewoon door dus er is internet verbinding. Restarten lost het porbleem altijd weer op maar dat is natuurlijk niet de bedoeling om dat zo op te lossen.
De andere pc's in het netwerk hebben hier nooit las van.

Deze labtop voor een week terug ook niet.
Heb geen nieuwe proggies geinstalleerd, alleen mailwasher free, maar of dat de oorzaak nu is?

Wie weet een oplossing ?

grt

Martin
 
Wat een prachtige spelling heb je!
Leuk zo'n laBtop ;-)

als het gedlt ;-) voor IE en firefox, zal het toch ergens aan je internet liggen, ik neem aan een virus aangezien je p2p het wel doet. Spyware verwacht ik niet, maar het valt altijd te proberen
scan eens met ad-ware en avg free edition, google daar naar en je vind gelijk een free download (als je brower;-) het doet)
Firefox en IE worden veel gebruikt
Probeer opera (ken ik alleen van naam, geen flauw idee wat het is) of seamonkey eens!

Succes
Lollige
 
ok het bewijs is weer geleverd
ik ben hartstikke dyslectisch... verder functioneer ik goed hoor ;)

Kijk eens hier http://www.nuncbrand.com/page/en/263.aspx

en zo zijn er nog duizende voorbeelden meer.......labtop gewoon met een B, maar goed dat is misschien Engels.

Je doet je nick wel eer aan hoor whoehahahahaha.


Gescanned met hitman pro (daar zit ad-ware ook in)
Moet dus verder gewoon ff afwachten want op dit moment doet dat die eh... dei browser het dus weer wel.



grt.

Martin
 
als je met hitman pro gescant hebt krijg je vaak problemen,zo dus misschien ook jouw probleem???
 
nee lijkt me niet.
Ik heb pas gescand NADAT het probleem ontstond.
Daarvoor een maand lang geen enkel probleem gehad met de browser
Daarvoor is er een nieuwe HD ingezet omdat de oude stuk was gegaan
 
Surf je erg veel met de pc waarvan de verbinding uitvalt?
Maak je tempmappen eens tussentijds leeg.
Download CleanUp via Google.
Ook je router even aan en uit doen wil helpen in sommige gevallen.
Heb je Mailwasher continue aanstaan?
 
hi Elisa,

Ja deze week surf ik erg veel. Ben een website aan het bouwen dus dat is erg veel kijken en uploaden. Bovendien (ik heb vakantie) zit ik op veel forums te rommelen.

Nee mailwasher staat niet continu aan maar omdat ik die webssite samen met een collega aan het maken ben vliegen de mailtjes wel heen en weer (20-30 pwer dag) en die worden via mailwasher gecontroleerd.

Cleanup heb ik al maar gebruikte ik niet meer. Zal ik ook nog eens draaien. tempmappen heb ik nu ookleeg gemaakt.

Router aan en uit moet ik zo eens in de twee weken ook al doen, maar dan als de verbinding van alle computers eruit vliegt.

Het is een beetje moeilijk kijken of het wel of niet helpt van je meot gaan zitten wachten of die browser nu wel blijft draaien of niet.

We zullen het zien.

Bedankt voor je hulp

Martin

EDIT: cleanup heeft 19170 !! files deleted. Kon wel eens het probleem hebben opgelost. We zullen zien
 
Laatst bewerkt:
Het was weer eens zo ver ....zucht

IE deed het niet meer
Firefox deed het niet meer
e-mail deed het niet meer

upload van p2p (uTorrent) liep WEL door.

Router even uit gezet en broadban booster er tussenuit gehaald --> geen effect.

Laptob restarten --> internet doet het weer.

Heb even in norton gekeken naar de logs en daar vind ik nu wel iets raars op de momenten dat mijn internet weg valt.


Details: IP address FENM(192.168.1.111) has disappeared and is no longer being protected.
Details: Protecting your connection to a newly detected network on adapter "SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter" (IP address: 192.168.1.111).


Verklaart het uitvallen maar niet de reden en hoe dat te voorkomen.

grt

Martin
 
Als je Norton hebt.......zit er bij de jouwe ook iets wat je verbinding in stand houdt? Connection Keep Alive. Ik gebruik het zelf niet maar je zou het eens kunnen gebruiken.
Soms helpt het als er een programma om de 10 minuten de verbinding 'wakker' houdt vandaar mijn vraag i.v.m. Mailwasher.
Maar..........iemand die continue de verbinding gebruikt......daar kan het eigenlijk niet bij voorkomen.

Kijk eens in je foutenlogboek of je daar iets ziet bij systeem of toepassingen.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken
 
Ik zie twee dingen.
De printer van het netwerk stond nog aan en zit te klooien (heb heb gisterenavond aan laten staan en vandaag nog niet gebruikt.)

Product: HP-software voor foto- en beeldbewerking 1.0 - HP PSC - HP OfficeJet stuurprogramma -- Fout 1706. Kan geen installatiepakket vinden voor product HP-software voor foto- en beeldbewerking 1.0 - HP PSC - HP OfficeJet stuurprogramma. Voer de installatie opnieuw uit met een geldig exemplaar van het installatiepakket setupdrv.msi.

Netwerkadapter SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.


Niet dat ik het nu snap hoor

Edit
Ik zal de eerstvolgende keer dat de zaak vast loopt eens gelijk alles nalopen.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder je netwerk adapter uit apparaatbeheer. Start opnieuw op en installeer opnieuw.
Zo ook met je software van de printer.
 
Hi Elisa,

Heb adapter verwijderd en opnieuw laten installeren
D printer gewoon uitgezet. Die software heb ik het afgelopen jaar al 3 keer opnieuw erop gezet ivm problemen. Die moet ik later maar weer eens opnieuw installeren

Ben benieuwd nu. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt voor alle hulp iedereen.

grt
Martin
 
update:

Na de vorige actie zag ik dat mijn laptop het ip weer toegewezen kreeg door DHCP.
Toen ik daarvan weer een vast ip probeerde te maken kon ik weer niet op het internet.

Nu staat hij weer op toewijzen door DHCP.
Ik heb daarna geen uitval van de prowser meer gehad.
De andere computers in het netwerk hebben allemaal een vast ip toegewezen gekregen van mij en daar geeft dat nergens een probleem.

grt
Martin
 
Dan laat je het toch zo :)
Als het maar werkt!
 
Elisa zei:
Dan laat je het toch zo :)
Als het maar werkt!

Zou in principe niet zo'n probleem hoeven te zijn, alleen ik ben ook actief met bittorent op de tracker van dutchnova. Daar wordt geeist dat je verbindbaar bent. Ik moet dus in de router de juiste poort voor het juiste ip open zetten en daar wrikt de schoen een beetje.

Als mijn laptob van ip gaat veranderen door die DHCP dan ben je niet meer verbindbaar en springt de torrent eruit.
Dat deed ie voorheen nog wel eens dus vandaar dat vast IP.

Anyway
Voorlopig laat ik het dus maar zo.
Van twee kwaden de minste.

grt

Martin
 
Ik weet jammergenoeg niet veel af van die combinatie van router e.d. die je in huis hebt.
Wat je wel zou kunnen doen. Geef voor een stel ip adressen tegelijk een open poort op. Een range. Dat moet toch kunnen?
 
Elisa zei:
Ik weet jammergenoeg niet veel af van die combinatie van router e.d. die je in huis hebt.
Wat je wel zou kunnen doen. Geef voor een stel ip adressen tegelijk een open poort op. Een range. Dat moet toch kunnen?

Ja dat kan...... had ik nog niet aan gedacht :eek:

Bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan