Goedemiddag,
Ik heb momenteel in een excel file de volgende code :
Deze code leest uit een te definieren folder files in die ik vertaal naar het werkblad. Nu is het probleem dat je heel goed de folderstructuur van een schijf moet weten. Nu ben ik op zoek om het zelfde resultaat te krijgen maar dan (ook) op basis van een browse functie, indien men de locatie niet weet. Nu heb ik het net al aardig afgestruind en ben o.a. op de volgende code gekomen voor een browsable folder functie :
Is van beide 1 macro te maken, waarbij het resultaat van de 1e macro te verkrijgen is d.m.v. een browse actie ?
Bijvoorbaat dank voor de hulp
groet,
Matthijs E
Ik een oplossing gevonden
bedankt voor het meedenken
Ik heb momenteel in een excel file de volgende code :
Code:
Sub filesinlezen()
On Error GoTo fout
'Excel files inlezen van opgegeven directory
c0 = ""
With CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder(InputBox("Welke directory moet gebruikt worden om de projecten in te lezen?", "Zoeken naar directory", "D:\Test\"))
For Each fl In .Files
If Right(fl.Name, 4) = ".xls" Then c0 = c0 & fl.Name & "|"
Next
'geef de waarden weer van de ingelezen directory
[D2].Resize(UBound(Split(c0, "|"))) = WorksheetFunction.Transpose(Split(c0, "|"))
'xxxxxx)-13) is geef waarde neer vanaf rechts naar links minus de .xls
[E2].Resize(UBound(Split(c0, "|"))) = "=MID(RC[-1],1,LEN(RC[-1])-13)"
End With
fout:
End Sub
Deze code leest uit een te definieren folder files in die ik vertaal naar het werkblad. Nu is het probleem dat je heel goed de folderstructuur van een schijf moet weten. Nu ben ik op zoek om het zelfde resultaat te krijgen maar dan (ook) op basis van een browse functie, indien men de locatie niet weet. Nu heb ik het net al aardig afgestruind en ben o.a. op de volgende code gekomen voor een browsable folder functie :
Code:
Sub mapbrowser()
Dim fldr As FileDialog
Dim sItem As String
Set fldr = Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
With fldr
.Title = "Select a Folder"
.AllowMultiSelect = False
.InitialFileName = strPath
If .Show <> -1 Then GoTo NextCode
sItem = .SelectedItems(1)
End With
NextCode:
GetFolder = sItem
Set fldr = Nothing
End Sub
Is van beide 1 macro te maken, waarbij het resultaat van de 1e macro te verkrijgen is d.m.v. een browse actie ?
Bijvoorbaat dank voor de hulp
groet,
Matthijs E
Ik een oplossing gevonden
bedankt voor het meedenken
Laatst bewerkt: