Browse Geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik loop weer tegen een probleempje aan met het programmeren in visual basic. Ik wil namelijk een geschiedenis functie maken in de web browser. De code van hieronder werkt gewoon, maar als ik nu naar bijvoorbeeld hotmail.com surf. Dan komt hotmail.com heel vaak in het lijstje. Ik kan natuurlijk met een timer werken, maar dat is niet handig. Heeft iemand er een oplossing voor?

De code:
Code:
Private Sub WebBrowser1_DocumentCompleted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles WebBrowser1.DocumentCompleted
        BrowserHistory.ListBox1.Items.Add(TextBox1.Text)
    End Sub

Het importen lukt verder eigenlijk wel, naja bijna dan. Dat is ook nog een klein probleempje. Als je namelijk de browser afsluit dan is hij alle geschiedenis weer vergeten. Hoe bewaar je dat in een settings?

Groet en alvast bedankt!

Voor het toevoegen:

[CPP]If Not BrowserHistory.ListBox1.Items(ListBox1.Items.Count - 1) = TextBox1.Text Then BrowserHistory.ListBox1.Items.Add(TextBox1.Text)[/CPP]

Voor het opslaan kun je als setting een System.Collections.Specialized.StringCollection gebruiken :).

Oke. Die regel zet ik dus bij het browser navigated event? Wat doet die regel precies dan? Het is iets dat hij controleert of hij er al in staat toch?

Bedankt voor die settings. Dat gaat wel lukken denk ik! ;)

Gewoon dit: [CPP]BrowserHistory.ListBox1.Items.Add(TextBox1.Text)[/CPP] vervangen met die regel.

Hij checkt of het laatste item in de ListBox hetzelfde is als degene die toegevoegd moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan