Browsegeschiedenis bezochte webpagina's blijft leeg. Iemand een tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EstherdenEdel

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Hallo,

Ik gebruik Vista en had IE 8 hierop geinstalleerd staan. Nu is het al enkele weken zo dat de browsegeschiedenis leeg is.
Instellingen staan goed. Geschiedenis wordt 30 dagen bewaard en heb het ingesteld op 100 MB bij de internetopties.
Heb inmiddels IE8 eraf gehaald en weer IE7 gekozen, maar het probleem blijft bestaan.
Er wordt niks opgeslagen.

Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast dank!
Esther

Hallo,

Ik gebruik Vista en had IE 8 hierop geinstalleerd staan. Nu is het al enkele weken zo dat de browsegeschiedenis leeg is.
Instellingen staan goed. Geschiedenis wordt 30 dagen bewaard en heb het ingesteld op 100 MB bij de internetopties.
Heb inmiddels IE8 eraf gehaald en weer IE7 gekozen, maar het probleem blijft bestaan.
Er wordt niks opgeslagen.

Heeft iemand een tip voor mij?

Alvast dank!
Esther

Bovenin je balk staat een optie, genaamd : extra. Klik hierop, en ga naar internetopties.
Geavanceerd en herstel de standaardwaarden. Ik denk dat je het weer fefixt hebt.:)

Helaas..

Beste Coenraad,

Dank voor je vlotte reactie.
Ik heb gedaan wat je zei en er inmiddels IE8 weer op gezet, omdat ik dat toch makkelijker vind werken, maar de geschiedenis is nog steeds leeg. Heb al keer opnieuw opgestart en gerefreshed etc.
Het is net of de geschiedenis niet ergens weg geschreven wordt.

Zou je of iemand anders me kunnen helpen?

Groet,
Esther:

Beste Coenraad,

Dank voor je vlotte reactie.
Ik heb gedaan wat je zei en er inmiddels IE8 weer op gezet, omdat ik dat toch makkelijker vind werken, maar de geschiedenis is nog steeds leeg. Heb al keer opnieuw opgestart en gerefreshed etc.
Het is net of de geschiedenis niet ergens weg geschreven wordt.

Zou je of iemand anders me kunnen helpen?

Groet,
Esther:

De browsegeschiedenis, of surfgeschiedenis wordt automatisch bewaard in de browser voor een periode van 20 dagen standaard. Het is echter ook in te stellen dat deze geschiedenis automatisch wordt verwijderd bij het afsluiten van de browser waardoor deze dus helemaal niet meer wordt bewaard.

Ga hiervoor naar Extra en klik op Internet Opties. Het venster opent met het tabblad Algemeen, onder het kopje "Browsegeschiedenis" klik het vinkje aan voor de regel "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten" en druk onderaan op OK.

Heb je wellicht zonder er erg in te hebben gehad bovenstaande optie ingeschakeld?;)

Hallo Coenrad,

Nee dat vinkje staat goed. Heb ik ook al naar gekeken.
Weet je toevallig in Vista waar IE de geschiedenis opslaat?
Dan kan ik kijken of er in dat path misschien iets fout gaat?

Dank nogmaals!
Esther

Hallo Coenrad,

Nee dat vinkje staat goed. Heb ik ook al naar gekeken.
Weet je toevallig in Vista waar IE de geschiedenis opslaat?
Dan kan ik kijken of er in dat path misschien iets fout gaat?

Dank nogmaals!
Esther

Hoi Esther,
Zit nu achter een XP machine heb echter ook vista, win 7 en andere (lees linux) besturingssystemen. Ik weet, doet even niet ter zake maar moet dan ergens anders heen om e.e.a. uit te vogelen.
Heb je het geprobeerd met systeemherstel?
Buiten het feit, dat pages die je naderhand terug zou willen zien bij je favorieten zet. Probleem opgelost.:thumb:

Beste Coenraad,

Sorry voor mijn late reactie, mar ben onverwacht op vakantie geweest. Heb daardoor niet netjes naar je terug kunnen reageren.

Helaas heb ik nog steeds geen geschiedenis. Veld is gewoon leeg. Heb van alles nu al geprobeerd en laat het hier maar bij dan hoor. Verder werkt machine goed en het is niet van levensbelang.

Dank je wel iig voor alle moeite!

Groet,
Esther

wat je kan doen is het volgende:

je kan het als volgt inschakelen:

ga naar extra -->opties
kies voor Tabblad Inhoud
kies bij automatisch invullen voor instellingen
zet het vinkje bij Windows search gebruiken voor betere instellingen aan
kies Ok en nogmaals OK.
browser afsluiten en voilà

Groet Joe

Laatst bewerkt:
Beste Joe,

Dank je wel voor je antwoord.
Heb gedaan zoals je zei, maar het vinkje stond er al. Heb voor de zekerheid weer even uitgevinkt en weer aan, voordat ik op OK drukte en browser opnieuw startte (IE8).
Geschiedenis blijft leeg helaas! Werkt dus niet. :confused:

Ik heb zelf het idee dat de geschiedenis ergen wordt weg geschreven normaal gesproken, maar dat dat pad weg is op een of andere manier. Dus dat mijn computer niet weet waar de geschiedenis van bezochte pagina's weg te schrijven.

Als ik op geschiedenis klik onder favorieten is die gewoon leeg. Net of die het niet ergens kan ophalen. Ben computerleek, dus weet niet zeker of mijn vermoeden klopt.

Zou jij of iemand anders me misschien daarbij kunnen helpen?

Alvast dank!
Esther

Hoeveel dagen browser geschiedenis heb je ingesteld.

kies extra -->opties

instellingen bij browsergeschiedenis en dan onderaan bij geschiedenis. Kijk gelijk even in hetzelfde tabblad hoeveel MB staat ingesteld bij schrijfruimte. Zet deze op 100.

na wijzigingen IE afsluiten en weer opstarten.

Ander alternatief is of IE verwijderen en opnieuw installeren (wel eerst downloaden) of Firefox gaan gebruiken. Is vriendelijker en makkelijker in gebruik.

suc6

Geschiedenis IE8 onvindbaar

Hai Joe,

Wat je voorstelt heb ik allemaal al gedaan. Zelf al 3 x IE8 opnieuw geinstalleerd. Firefox ken ik niet. Weet ook niet goed hoe ik daar aan moet komen. Kids gebruiken ook laptop en wil niet dat ze maar wat kan rotzooien, omdat ze de browser niet kennen.

Heeft iemand anders wat aan mijn opmerking over dat de geschiedenis niet goed wordt weggeschreven? Zou dat het toch niet kunnen zijn?

Thanks!
Esther

heb je al een systeemherstel geprobeerd zoals eerder geadviseerd?

Ga terug naar de datum waarvan je weet dat alles nog wel goed werkte.

Firefox is een ander type browser, Veel gemakkelijker en vooral sneller dan IE. Kijk maar eens op dit forum rond. Maak er zelf ook gebruik van :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan