Browser compatibiliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiennes

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Ik ben een website aan het maken in HTML en CSS, hartstikke leuk! Hij ziet er gaaf uit. Ik maak hem in Google Chrome.

Wat is nu het probleem?
Hoe kan ik mijn website ook compatibel maken voor IE8, Safari, FireFox, en andere browsers?

Iemand een idee? OF programmeer ik dan verkeerd?

Hmm, altijd lastig verschillende browsers. Zover ik weet zijn chrome, firefox, safari ongeveer hetzelfde en vertonen ze geen verschillen (misschien wat kleine dingetjes). Internet Explorer doet altijd moeilijk en vernaggelt altijd je website.

Gaat het fout bij lay-out of javascript achtige toestanden?

Als je gewoon de standaarden volgt zou het er in Chrome, Safari, Opera en Firefox gewoon goed uit moeten zien. IE, zeker de oudere versies, kan zeker roet in het eten gooien, maar hoe je dat op moet lossen wisselt natuurlijk van geval tot geval.

Ten eerste bedankt voor jullie reactie.
Het gaat fout bij mijn layout. Bepaalde elementen wijken een bepaald aantal pixels af. Zo word mijn website lelijk. Ik heb nog geen java erin verwerkt. wel jQuery, die geeft geen problemen. website?
www.photoshophelp.nl test maar in IE.

Het probleem is in dit geval zeker niet IE. Je hebt de site tweemaal een titel gegeven, maakt gebruik van tags die niet meer gebruikt horen te worden <center> en <font>, sluit tabellen zonder dat ze ooit geopend zijn, zet tabellen in paragrafen en zo voort en zo voort. Dat de site er niet in iedere browser hetzelfde uitziet is dus niet verwonderlijk. Dus, eerst zorgen dat je code goed in orde is, dan pas de browsers de schuld geven.

Kortom, eerst zorgen dat dit geen fouten meer aangeeft.

Mocht ik de site toevallig bekeken hebben terwijl je net met de code bezig was dan kun je bovenstaande als niet geschreven beschouwen.

Laatst bewerkt:
Met welk programma maak je de site?
Dat zou misschien een aantal dingen kunnen verklaren.

Nog opgemerkt:
  • Een aantal styles uit de css/style.css (o.a. voor de body) worden overruled door de erna volgende jquery/general.css.
  • De breedte is te groot om op de nog veel gebruikte resolutie van 1024x768px te passen; o.a. wegens de #language {padding-left:1300px;}.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

ps: de referentie hq-webdesign.nl heeft op z'n homepage staan "Wij wensen Iedereen een goed en gezond 2010 toe!" Dat wil ik met terugwerkende kracht graag ook wensen! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan