Browser Game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0517

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo,
Ik zou een browsergame willen maken. Alleen de vraag is hoe en met wie?
Ik heb al allemaal dingen in mn hoofd over hoe het spel zou heten en hoe het er uit zou moeten zien.
Allen ik weet niet waar ik moet beginnen. Zou iemand mij kunnen helpen of advies geven?
Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ,
Heb je al ervaring met websites maken? Zoals HTML en PHP? Zo niet raad ik je eerst aan om tutorials te volgen op internet om dit eerst onder de knie te krijgen, maar dit is nog aardig lastig dus denk niet dat je na een weekje een browsergame kan maken. Op de vraag met wie je het wilt doen moet je iets duidelijker zijn. Wil je dat iemand van de Helpmij community je spel gaat maken? Want ik vrees dat daar niet iedereen voor warm loopt. Als je wilt kan ik je wel wat tutorials sturen die je op gang helpen met websites maken.

Rem

Ja ik heb wel wat ervaring met websites maken alleen waar moet ik beginnen.

je moet leren:
-html
-css
-php
-sql
-javascript (al wil je grafische dingen doen)

Inderdaad, wat gijs1 zegt. Begin met een inlog- en registratiesyteem met PHP en (My)SQL. Vanaf dan kun je eigenlijk alles: profiel pagina's, stat's e.d.

In principe kan je HTML en javascript eruit halen
Alleen als hij de het spel volledig in Flash gaat maken, anders wordt het vrij moeilijk een site te bouwen zonder HTML.
Waarom Javascript? Die kan je toch ook gebruiken voor inlog-schema's & wijzigingen.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar je beveiliging op JavaScript baseren is nogal onveilig.

De meeste browsergames zijn echter zonder flash, dat biedt de mogelijkheid om via je mobiel te spelen.

De meeste browsergames zijn echter zonder flash, dat biedt de mogelijkheid om via je mobiel te spelen.
Waarom zeg je dan dat hij geen HTML/JavaScript nodig heeft?

Laatst bewerkt:
Ik weet zelf weinig van Javascript, maar er bestaat wel server side Javascript waarmee je volgens mij ook inderdaad een inlog systeem en zelfs een heel browser spel zou kunnen maken (correct me if I'm wrong ;) ). Echter is het, vooral voor de beginner, gewoonlijker om het via PHP en MySQL te doen. HTML kennis is denk ik wel essentieel. Want het is het fundament van je website. Al zou je een Flash versie van je spel hebben, zou je alsnog HTML nodig hebben om het te kunnen plaatsen. Verder zie ik vaak dat bij browser spellen slechts de interactieve delen (minigames e.d.) gedaan worden in Flash of Javascript en de rest in andere talen.

Als je een beetje verstand hebt van de basics dan kan ik je deze wel aanraden... He-hehehe.

hou het simpel

Hoi,

Vroeger werden browsergames gemaakt in flash (of in shockwave). Maar dat werkt niet op ipads en android en flash is minder populair geworden (al wordt het nog wel gebruikt).

Nu is html5 de 'standaard', alhoewel je ook een browsergame kunt maken met bv de unity3d plugin, maar dat komt minder voor en is vooral voor 3d games. Nu programmeert bijna niemand in html5. Meestal wordt er een tool gebruikt die html5 genereert. Een makkelijke manier om html5 games te maken is met Gamemaker Studio. Dat is een tool waar je games mee maakt waarbij Gamemaker vervolgens HTML5 code genereert die je vervolgens alleen nog maar in een website hoeft te hangen (minimale kennis van het maken van een website nodig, of hulp van een website designer). Gamemaker Studio is niet moeilijk te leren (je kan het bijvoorbeeld bij Gameskool doen of via een van de vele tutorials op het web (zoek bv op " webgames maken gamemaker"). Naast Gamemaker zijn er nog andere tools, maar Gamemaker is wel een van de beste en speciaal toegespitst op het maken van html5 games (en ook games op andere platforms trouwens).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan