Zoals door de heren SvU en Frats al gezegd is: voor de meeste dingen heb je helemaal niets nodig!
Zo heb ik bijvoorbeeld het hele engine in elkaar getypt in Kladblok. Dat zit standaard bij windows. het enige wat je verder nodig hebt is een browser om het te testen, maar ja, ik neem aan dat je die al hebt. Je moet wel een niet-IE (internet explorer)-browser hebben; mijn voorkeur is Firefox, maar Chrome of Safari doen het ook prima. Opera is ook goed, maar mist wat kleine Javascript dingetjes waardoor ik het liever niet gebruik.
Je kan .js bestanden gewoon in Kladblok opslaan: typ iets, dan bestand->opslaan als, en dan als naam iets.js.
Meer details kan je vinden op mn site. Het gaat er overgens wel van uit dat je al wat Jaavascript/HTML kan. Zo niet, zoals SvU al zei, ga eens rondkijken op w3schools op google naar Javascript tutorials.
Overgens, met de geringe ervaring die je hebt, kan je niet verwachten dat je zomaar eventjes een browser game in elkaar draait. Behalve dat het veel tijd kost (zie post hierboven), moet je het ook nog leren. En dat kost ook toch zo eventjes wat maanden.
Maargoed, vooral niet de hoop opgeven. Waar een wil is is een weg. Een lange weg, maar hey.
:thumb: