browser gekaapt door bablon

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Ik had babylon geinstalleerd als vertaal programma. echter tot mijn ergernis zat het door heel de computer. Het programma is voor 98% nu verwijderd echter het laatste stukje nog.

Als ik Google Chrome opstart komt er een pagina in beeld van search.babylon.com. De home page is echter goed ingesteld. Navraag bij Baylon leverde me uninstal tips op hoe ik alles kon verwijderen.
Voor her seach probleem zeiden ze: ga naar settings (bij mij instellingen) en dan zoekmachines, (stond op google chrome) en daarnaast zoekmachines beheren (stond op Babylon search. Dit laastste heb ik veranderd in google chrome.

So far so good. Echter als ik internet opstart komt nog steeds babylon als eerste pagina terwijl het verwijderd is in zoekmachines beheren.

Wat kan ik nog meer doen?

Hoi,

Doe wat hieronder staat beschreven,

Stap 1.

Indien je de foutmelding: ''AutoIt Error
Line 2058 (File "C:\Documents and Settings\[name]\Bureaublad\adwcleaner.exe"):
Error: Variable used without being declared.
'' Krijgt, Open AdwCleaner en klik op ''Deinstallatie''
Daarna: download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Sla het op je bureaublad op.
Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
Vink het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan. & klik op ''OK''.
Restart de PC, en open AdwCleaner.
Klik daarna op ''Verwijderen''
Indien, weer hetzelfde foutcode,
Probeer nogmaals.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er opent een logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt)

Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Of ( veel makkelijker ):

ga naar:
Start>Configuratiescherm>Een programma verwijderen>verwijder ALLES wat er staat van Babylon.
En voor Google Chrome:
ga naar:
Google Chrome Aanpassen En Beheren ( rechts boven in het scherm )>Extra>Extensies>verwijder babylon toolbar. ( als je die hebt )

@Gamefreak23,

Dat zal niet werken aangezien @TS de uninstall-tool van babylon heeft gedraaid :confused:.

Ik had babylon geinstalleerd als vertaal programma. echter tot mijn ergernis zat het door heel de computer. Het programma is voor 98% nu verwijderd echter het laatste stukje nog.

Als ik Google Chrome opstart komt er een pagina in beeld van search.babylon.com. De home page is echter goed ingesteld. Navraag bij Baylon leverde me uninstal tips op hoe ik alles kon verwijderen.
Voor her seach probleem zeiden ze: ga naar settings (bij mij instellingen) en dan zoekmachines, (stond op google chrome) en daarnaast zoekmachines beheren (stond op Babylon search. Dit laastste heb ik veranderd in google chrome.

So far so good. Echter als ik internet opstart komt nog steeds babylon als eerste pagina terwijl het verwijderd is in zoekmachines beheren.

Wat kan ik nog meer doen?

Het zijn geen tools , het zijn tips. Tips kunnen toch geen kwaad? Aangezien Babylon erg lastig te verwijderen is ( heb ik al op veel forums gelezen ) heb ik toch wel bij al veel mensen babylon zonder moeite via het configuratiescherm kunnen verwijderen. Babylon is eigenlijk een slecht programma. Hij blijft aan je plakken.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb alle programma's met de naam Babylon verwijderd uit de geïnstalleerde programma's, maar als ik Google Chrome opstart verschijnt toch weer 'babylon search'. Hoe komt ik trouwens dan weer bij Chrome?
Kees, is je probleem nu opgelost? Wat kan ik doen? Ik heb overigens windows7.
Met vr. groet Marianne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan