Browser gekaapt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muggenlip

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Ik heb gisteren een paar MP3-sites bezocht en ben daarvoor gestraft doordat ik nu regelmatig tijdens het surfen een ongevraagde pagina/pop-up krijg die volgens de eigenschappen van www.tinybar.com is.

Spybot S&D erop losgelaten, alles verwijderd, maar het mag niet baten. Ook AdAware gedraaid, ook dat programma feliciteert mij met een schoon systeem. En toch knalt die pagina af en toe ongevraagd op. Normaal afsluiten is niet mogelijk, wat ik nog wel het vervelendste vind.

Tinybar ingegeven bij Google en een site komt met het volgende advies:

Hijacker removal
Before the settings can be restored you must remove the hijacker that is run on every restart. In the registry (Start->Run->regedit), find the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
and remove any entries of the form 'regedit /s C:\Windows\System\sp.dll'. Then delete sp.dll (or sp.reg) in the System folder. Then use Reset Web Settings to get the normal search page back.

Ik zie in het register bij Run geen verwijzingen naar Tinybar of de genoemde .dll'tjes. De site geeft ook het advies om een veiligheidsupdate bij Microsoft uit te voeren ivm de VM, maar de installatie van de update lukt niet (3x geprobeerd).

Iemand een tip/progje o.i.d.?

Deze stap al gehad?:

Manual removal

The toolbar is implemented as a page 'tinybar.html' inside the Windows System (or System32 in Windows NT/2000/XP) folder. Delete this file along with the registry file 'br.reg' or 'br.dll'.

Then to stop IE trying to load the page as a toolbar, open the registry (Start->Run->regedit) and delete the following keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Explorer Bars\{69555BE2-9A78-11d2-BA91-00600827878D}
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\{69555BE2-9A78-11d2-BA91-00600827878D}
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{69555BE2-9A78-11d2-BA91-00600827878D}
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt\>>> Search The Web <<<
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\ITBarLayout
Finally use Internet Options->Programs->Reset Web Settings to remove its search pag

Kijk ook onder HKEY_CURRENT_USER in de run sleutel.

Hallo Caveman,

in die laatste registerregel die je opgaf zat 'ie dus:

ITBarLayout,

vervolgens heb ik de instellingen hersteld (zoals aangegeven) en nu hoop ik dat ik verlost blijf van de betreffende pagina. Heb hem vandaag ook nog niet zien verschijnen.

Bedankt voor het meekijken. Ik had die lap tekst ook gezien, maar omdat mijn speurtocht bij de eerste sleutel al vastliep (niets gevonden) dacht ik in mijn onschuld dat de overige ook niet van toepassing zouden zijn.

Ik zet deze vraag op opgelost en dank je voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan