Browser leest broncode niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Ik heb easyphp geinstalleerd. Daarin zit php, apache en mysql. In notepad++ schrijf ik de scripts. Als ik de pagina vervolgens in mijn localhost wil bekijken, geeft hij alleen de broncode weer. Hij zet de boel dus niet om in de daadwerkelijke pagina. Wat kan ik hieraan doen?

Gegroet Paul

Plaats eens een stukje code.
Opgeslagen in de root van je webruimte?

Ben bang dat je notepad er een txt extnsie van maakt, en dat gaat niet werken.
Heb je geen frontpage of word?

Laatst bewerkt:
heb je de bestanden opgeslagen als *.php ?
En heb je aan het begin en het eind dit gedaan:

<?
code
?>

of
<?php
code
?>

Anders kan het nog wel is zo zijn dat je nog wat moet instellen... maar ik ken dat proggie niet.

Paul-RT zei:
Plaats eens een stukje code.
Opgeslagen in de root van je webruimte?

Ben bang dat je notepad er een txt extnsie van maakt, en dat gaat niet werken.
Heb je geen frontpage of word?

Niet dat ik je wil afkammen, maar dit is een antwoord waarbij je niet gehinderd door enige kennis de plank misslaat.

easyphp is een "lokaal" ontwikkelpakket. Je hoeft dus niets te uploaden naar je webruimte.
Notepad++ is een text-editor speciaal bedoeld om te coden. Je kans dus onder elke extensie opslaan. Het programma zal er niet, zoals bij het windows kladblok, een *.txt achter zetten.
Frontpage en Word wil je juist niet gebruiken in dit geval.

Wat de TS even moet testen, is of apache php kan zien. Oftewel, kijk even in je httpd.conf en kijk of het pad naar php klopt. Daar moet iets staan als
LoadModule php4_module "c:/directory/php4apache.dll. en check ook deze: AddModule mod_php4.c
Maak evt een pagina waarin je phpinfo() in opneemt zodat je alle variabelen kan checken.

Als laatste zou je php kunnen upgraden naar php5.

t.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan