Browser ondersteuning

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe jullie browser ondersteuning in de hand houden.

Ik heb een website gebouwd die hetzelfde uitziet in IE 7, 8, firefox 2 en 3 en opera enz. alleen in IE 6 word die helemaal niet goed weergegeven.

Nu is mijn vraag.

maken jullie nog websites compatible met IE 6 of bouwen jullie tot IE 7?
hij is inmiddels al een jaartje of 7-8 oud dacht ik zo dus zouden jullie hier nog websites voor compatible maken of niet?

grtz

Feint

Ik test op Firefox 3, Opera, Google Chrome, Safari, Internet Explorer 6, 7 en 8 en met 'n paar speciale browsers voor toegankelijkheid voor spraakbrowsers en zo.
IE 6 ondersteun ik nog wel, maar niet verder dan dat 't 'leesbaar' moet zijn. Voor toeters en bellen moeten ze maar 'n recenter iets installeren. Op m'n eigen site kom je regelmatig de kreet 'Inter Explorer 6? Ai, dan werken de extra's niet...' tegen.
Steeds meer sitebouwers doen dit trouwens: alleen nog maar kijken of 't 'leesbaar' is in dat onding.

Volgens wat statistiekjes wordt IE6 nogsteeds door (corrigeer me als ik het fout heb) 20% ofzo gebruikt. Dus, best wel wat.

Ik test net zoals Goeroe op FF3, Opera (nieuweste),Chrome, Safari, IE6, 7,8. Daarnaast als 'final check' ook nog even met firefox 1.08, 1.5 en 2.0, en heel soms IE5.5 (hoewel niemand die meer gebruikt). Tegenwoordig ook altijd maar gelijk met firefox 3.5 (beta).

Ja, ik ben wel even 'n beetje kort door de bocht met IE 6. Volgens mij is 't 10-15%, maar ligt erg aan welke statistieken je bekijkt. Veel van die IE 6-gebruikers zijn bedrijven die er vanwege allerlei speciaal voor die browser geschreven programma's en zo aan vast zitten (wordt nog lachen als Microsoft de ondersteuning écht gaat stoppen).
't Ligt wat IE 6 betreft ook wel enigszins aan 't soort publiek wat je site bezoekt. Aan de andere kant: als je alles werkend wilt krijgen in IE 6, betekent dat meestal dat je 'n aantal mogelijkheden van andere browsers gewoon niet kunt gebruiken, of dat je ongelooflijk veel tijd kwijt bent voor IE 6.
Op mijn eigen site bijvoorbeeld verschijnt bij alle handleidingen 'n css-pop-up met 'n inhoudsopgave als je ergens gaat hangen met de cursor, behalve in IE 6. Maar de handleiding is wel volledig aanwezig.

Bedankt voor de reacties, ik ga denk ik gewoon voor de makkelijk aanpak op IE 6 met gewoon een extra css bestand die hier en daar wat aanpast en de rest gewoon laat zodat het in de andere browser tenminste nog werkt

bedankt:thumb:

grtz

Feint:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan