Browser opstartpagina eigenwijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Ik heb plotseling een andere startpagina gekregen in m'n Internetbrowser.
Die brengt me naar 18+portal en daar hoef ik niet te zijn.
Diverse malen geprobeerd om m'n oude startpagina terug te bookmarken, maar dat helpt niet.
Als ik 't Programma 18+portal verwijder uit ProgramFiles, vraagt m'n browser opnieuw waar de schakeloptie geleven is.
:(

Hoe houd ik m'n eigen startpagina aanbevolen?

Eerst eens scannen op spyware met adaware en spybot. Naar alle waarschijnlijkheid is je probleem dan opgelost. Zo niet, dan kun je altijd nog een log plaatsen.
Greetz
Joep

Diverse malen AdAware6.181 en SpyWareBot gedraaid.
Wat me opvalt zijn drie bestanden, die niet weg te branden zijn, ondanks herhaaldelijk verwijderen.

HKEY_CLASSES_ROOT =>cxq\
HKEY_CLASSES_ROOT =>mxq\
HKEY_CURRENT_USER =>Software\Netscape\...\application/x-callswitch

Telkens als ik ze verwijder, komen ze met 't opstarten weer terug.

Misschien eens in de veilige modus proberen (F8 tijdens opstarten). Anders een Hijacklog plaatsen in het daarvoor bestemde topic of, als dat ook niets oplevert: google?!
Greetz
Joep

Geplaatst door Gimli
Diverse malen AdAware6.181 en SpyWareBot gedraaid.
Wat me opvalt zijn drie bestanden, die niet weg te branden zijn, ondanks herhaaldelijk verwijderen.

HKEY_CLASSES_ROOT =>cxq\
HKEY_CLASSES_ROOT =>mxq\
HKEY_CURRENT_USER =>Software\Netscape\...\application/x-callswitch

Telkens als ik ze verwijder, komen ze met 't opstarten weer terug.

Daarom moet je ook een hijackthis log plaatsen. Adaware en spybot is tegenwoordig niet genoeg. Er blijft nog genoeg vuiligheid achter.

Had ik in mijn eerste bericht toch ook al gemeld?;)

In veilige modus verwijderen heeft ook geen nut, dan blijven ze net zo hard terugkomen.

Nadat ik 'n Hijack log geplaatst heb, en wat overbodige optie's uit m'n register had gehaald, heb ik m'n startpagina weer terug.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan