Browser sluit automatisch af

Status
Niet open voor verdere reacties.

NaturesVoice

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Hallo,

De laatste tijd heb ik een probleem dat als ik naar een site ga (vooral thott.com, een world of warcraft itembase site) dat ik dan een popup krijg dat m'n systeem risico zou lopen met iets van avsystemcare in de titel. Ik vind het vervelend en klik het weg (meestal als je zo opdringerig te horen krijgt dat ze je wel ff van je bedrijging afhelpen is het iets dat niet pluis is) maar dan sluit de browser ook af.

Ik heb meerdere malen gescanned met m'n bitdefender en ad-aware maar er zit geen virus of nasty spyware. Waarom krijg ik dan toch die pop-ups die m'n browser afsluiten?

K'weet niet of een logje nodig is, er zit geen virus. Misschien dat jullie bekend zijn met die zogenaamde avsystemcare pop-up.

Bij voorbaat dank

Druk met je rechtermuisknop op de snelkoppeling van Internet Explorer,programma's,invoegtoepassingen beheren. Kijk hier of je geen vreemde vermeldingen vindt daarmee bedoel ik waar geen uitgever geschreven staat enz selecteer deze en kies voor uitschakelen. Voor dat pop-up probleem ga naar privacy bij pop-up blokkering klik je op instellingen je moet zien of je daar geen verwijzing naar avsystemcare of andere websites ziet staan die je niet hebt toegestaan klik deze aan en druk op verwijderen. Controleer ook het tabblad beveiliging of de avsystemcare niet tussen vertrouwde zones is toegevoegd.

Ik heb een spybot search and destroy scan gedaan en die vind het volgende:

Microsoft.WindowsSecurityCenter.FirewallOverride
Microsoft.WindowsSecurityCenter.AntiVirusOverride

Ik heb het niet weggehaald omdat ik niet weet of ik deze twee zomaar kan weghalen.

K'heb ook nog wat op internet gezocht en er zijn meer mensen die last hebben van opdringerige avsystemcare's.

Waarom zeg je dat niet direct in je beginpost? Ik werk zelf ook met firefox. Maar leg mij eens uit hoe iemand uit je beginpost kan uitmaken welke browser je gebruikt?

Ga naar extra,opties,inhoud,druk op uitzonderingen bij pop-up's blokkeren en kijk of het daar niet bij uitzonderingen staat. Zoja verwijder die verwijzing dan. Ga ook eens kijken bij extra,add-ons,of daar er niets verdacht tussenstaat. Zoja schakel die dan uit.

Die items mag je gewoon negeren. Bekijk deze link eens even: http://forums.spybot.info/showthread.php?t=7846

Misschien moet ik dan ook gelijk maar zeggen dat ik een engelse versie van firefox heb want ik kan die opties niet vinden. Kan wel in tools->options->web features allowed sites instellen voor pop-up blocker maar daar staat ie niet bij.

Bedankt voor die link. Ja ik heb ook nog versie 1.3 van spybod S&D

Het is beter dat je de nieuwste versie van spybot download nl versie 1.5:
http://www.safer-networking.org/nl/mirrors/index.html

Staan er daar geen onbekende sites tussen bij de allow list? Het kan ook met scriptuitvoering te maken hebben waarom je browser sluit wanneer je die pop-up's sluit. Download anders eens noscript: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/722
adblock plus is ook handig om reclame te onderdrukken: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4364

Welke firefox versie gebruik je? De laatste is 2.0.0.7.

Ok nu wordt alles een stuk duidelijker. Ik had nog een oude firefox versie en m'n spybot is oud. Ik gebruik spybot eigenlijk nooit omdat ik ergens gelezen had dat je niet zomaar alles kan verwijderen wat spybot vindt. M'n spywareblaster, ad-aware en bitdefender anti-virus zijn wel up to date en m'n firefox nu dus ook.

Bedankt voor de links. Weet alleen niet of die avsystemcare nog gaat komen, heb um nu al daagie niet gezien.

Er staat trouwens niets verdachts tussen uitzondering van pop-upvensters blokkeren en ook niet bij add-ons.

Laatst bewerkt:
Spybot is enorm verbeterd in de nieuwe versie. Maar alles kunnen verwijderen is ook niet altijd mogelijk. Het beste is dat je de scans uitvoerd in veilige modus. Dan is de kans heel groot dat de infectie kan worden verwijdert. Je controleert zelf beter regelmatig op updates door naar tools,check for updates te gaan. Pas als je een recente versie hebt krijg je pas melding wanneer er nieuwe versie beschikbaar is gesteld.

Die pop-up kan ook eenmalig geweest zijn. Je kan zelf beslissen op welke sites je wel advertenties of wel scripts wil uitvoeren. Die pop-up en het sluiten van je browser zou ook door een lek veroorzaakt kunnen zijn omdat je nog een oude versie gebruikte.

Als je de nieuwste BitDefender versie hebt nl de 2008 versie dan worden gekende kwaadaardige pagina's geblokkeerd. Zo geraak je ook niet geïnfecteerd.

Wilde even laten weten dat het volgens mij is opgelost. Het lijkt erop dat een simpele update van m'n firefox genoeg was.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan