browser start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

spicegirl

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
64
Hallo,

Ik heb zoiets raars. Eerst bij het opstarten van Internet Explorer, en een paar dagen later ook bij opstarten van Chrome. Als ik erop klik heb ik even mijn "wachtcirkeltje" draaien, en dan niets. Soms flitst heel even de browser op in mijn scherm, maar echt opstarten doet hij niet.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: invoegtoepassingen uitschakelen, systeemherstel. Dat heeft niet geholpen. Internet verbinding is prima.

Wie heeft tips?

Alvast bedankt!
 
Deze als test, start de pc op in Veilige modus met netwerkondersteuning, via F8 bij de opstart. Zijn IE en Chrome nu nog even traag? Probeer eens.
 
heb gekeken en ook even wat andere zoekopdrachten geprobeerd. Maar geen problemen en dus oplossingen die overeenkomen met de mijne....
 
Ik heb een soortgelijk probleem met Explorer 7 gevonden, wie weet werkt de oplossing ook voor spicegirl...

U kunt dit probleem oplossen door alle exemplaren van het bestand PSAPI.dll die zich bevinden in de map van de toepassing die wordt afgesloten, te verwijderen of de naam ervan te wijzigen. Het bestand PSAPI.dll is een onderdeel dat niet kan worden gedistribueerd. Het bestand PSAPI.dll mag zich alleen in de Windows-map of in de map Windows\System32 bevinden.

Dus concreet: Zoeken naar PSAPI.dll en van alle locaties verwijderen BEHALVE van C:\Windows en C:\Windows\System32
 
@Muchacho, bedankt voor je tip. Meteen geprobeerd, maar dat bestand bevind zich bij mij alleen in Windows mappen.
 
Welke internet explorer is het en welke Windows versie gebruik je: Vista of 7?

Haaren101, in Vista en Windows 7 heb je het netwerkcentrum, en die kan detecteren of je slechts tot aan je router verbinding hebt of ook daadwerkelijk toegang tot het internet.
 
Hoe weet je dat je internet verbinding prima is?

Ron
andere laptops heb ik wel internet, mail kan ik gewoon ontvangen. Ik kijk net even naar de verbinding en daar zie ik: IPv6-verbindingsmogelijkheden: geen netwerktoegang. Met probleemoplosser vind ik geen oplossing daarvoor.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 
ik werk in windows 7, explorer versie kan ik niet vinden nu, maar het komt ook voor bij Chrome. Dus een verbindings probleem zou misschien ook logischer zijn dan een programma probleem.
 
Nee, IPv6 wordt nog bijna niet gebruikt.

Ik stel voor de browsers te Deinstalleren en opnieuw te installeren.
Uiteraard beginnend met internet explorer via Windows Onderdelen van de Programa verwijderen/installeren functie
 
@Muchacho, je moet me even stap voor stap helpen dan. Waar moet ik Explorer verwijderen en waar kan ik hem dan weer installeren?
 
Start -> Configuratiescherm -> Programma's en Onderdelen... daar Chrome verwijderen, en dan heb je links een optie: Zet Windows Onderdelen aan of uit.
Klik daarop en dan zie je Internet Explorer 8 met een vinkje ervoor... vikje weghalen (1x klikken op het vinkje), klik op OK, computer opnieuw opstarten en dan via dezelfde manier weer aanzetten.
 
ik heb chrome nu verwijderd en vakje naar explorer 9 uitgezet. Nu start ik hem opnieuw op en ga ik het vakje weer aanvinken. Ben benieuwd
 
hoi, na het draaien doet hij het! Internet Explorer tenminste, Chrome probeer ik later nog. Ik wacht nog even een paar dagen af, maar het lijkt opgelost, bedankt!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan