Browsergame hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noorddam

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Goedemorgen allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met het ontwerpen van een browsergame op papier. Ik heb al een concept dat ik later in dit bericht ga uitleggen.
Al ongeveer een jaar ben ik bezig met het leren van scripttalen waaronder html, php, javascript. Sinds kort probeer ik het een en het ander met MySQL. Maar helaas lukt het mij niet om de werking ervan te leren. Op dit moment ben ik dus op zoek naar iemand die goed kan werken met een database, MySQL en scripttalen zoals php, html, css,...
Omdat ik genoeg krijg van tutorials (ga mij er dus geen voorschrijven), zou ik graag willen leren van een pro. Als hier iemand tussen zit die er veel van weet, mij les wilt geven + nog wilt helpen met mijn browsergame en dit allemaal gratis dan hoor ik het graag.
Wat voor een browsergame word het:
Het zal geen browsergame worden met het populaire onderwerp: crime en oorlog, maar dit:
Een spel waarin jij een zakenman bent. Je begint met een klein bedrijfje waarvan je de naam zelf kunt kiezen. Langzaam maar zeker wordt je bedrijf groter en groter totdat je uiteindelijk genoeg geld hebt om een nieuw gebouw voor je bedrijf te stichten op een andere plek van de wereld of in hetzelfde land als je vorige gebouw. Je kunt ook nieuwe bedrijven stichten of failiete bedrijven overnemen. Dit is de hoofdgedachte. Hierbuiten zijn er natuurlijk nog een heleboel mogelijkheden zoals cafés stichten, een bondgenootschap oprichten, reclame maken voor popsterren etc. In 1 bedrijfsgebouw moet je kamers maken. Een aantal kamers zullen noodzakelijk zijn als je wilt dat je bedrijf veel verdient en kan uitbreiden. Als zakenman is het ook de bedoeling dat je sponsert en privéjets etc koopt. Het draait dus niet allemaal rond bedrijven.
Als iemand wilt helpen kan dat via dit forum of een bericht naar: *knip*Dit is volledig gratis! Je krijgt er dus geen vergoeding voor terug. Enkel als het spel commercieel goed draait dan zullen de helpende handen wel een vergoeding krijgen.
Als iemand nog wat wilt weten zeg het maar!

Met voorbaat dank,
Thomas

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou graag willen weten hoe oud je bent. En heb je enige opleiding gedaan?

Mijn leeftijd moet nog niet onmiddelijk iemand weten.
Ik heb geen opleiding gedaan. Ik zou wel wat willen leren van iemand (zoals er ook in mijn bericht vermeld staat).

Niet om heel flauw te zijn, maar dan heb ik niet zoveel interesse. Zou namelijk wel graag willen weten met wat voor iemand ik dan werk ;)

Ik heb nog maar net 21 kaarsjes uitgeblazen ;)
Zo beter?

Laatst bewerkt:
Oke. Ik wil je eventueel wel helpen. Ik werk nu met Drupal 7, maar heb daarvoor veel in HTML, CSS, PHP en SQL geprogrammeerd (nu eigenlijk nog steeds)

Welke hulp zoek je precies? Iemand voor de SQL? Of gewoon een hulp voor alles?

Hulp voor alles. Heb je skype? Dan kunnen we daar even verder praten hierover. Mijn skype-naam is: Zie in profiel.

Ik zal je vanavond even toevoegen. Ik zit nu nog op het werk.

ikke niet maar toch 1 tip.
als je er zelf niet veel kennis van hebt moet je uitkijken met mensen die het heel goed kunnen.
waarom???

die mensen kunnen je alles wijs maken en jij gelooft dat. je hebt zelf iets minder controle.
dit hoeft uiteraard NIET zo te zijn. ik waarschuw je alleen maar.

Dat zal ik onthouden arjan, ik dacht er zelf ook even aan maar ik zorg ervoor dat ik de touwtjes in handen blijf houden. Maar ik denk dat ik Milenko wel kan vertrouwen. Trouwens Milenko, voeg je me nu toe? ;)

Laatst bewerkt:
Milenko. Voeg je me nu toe aan skype? Kan een van de moderatoren hem misschien een bericht sturen met de vraag of hij me toevoegd? Mijn skypenaam is: zie in profiel

Ik wil je best helpen binnenkort. Eerst nog even een klus afmaken voor een andere klant.

SQL is overigens HEEL letterlijk.

INSERT INTO tabelnaam (kolom1, kolom2) VALUES('waarde voor kolom 1', 'waarde voor kolom 2');

Je kan mij niet vertellen dat je niet begrijpt wat dit doet :) Maar natuurlijk komt er meer dan dat bij kijken hoor ;) Begrijp me niet verkeerd!

- TimVN

Binnenkort betekent over een week inderdaad zoiets. Ik verwacht deze website voor de 31ste af te hebben. 1 september sta ik op Ground Zero dus ben ik een dag of 2 daarna pas aansprakelijk :P

Goed. Kan je me even toevoegen aan skype? Dan houden we contact. Naam: Zie in profiel

Kan een van de moderatoren hem misschien een bericht sturen met de vraag of hij me toevoegd?

Welkom op Helpmij..:thumb:

Neen dat gaan wij niet doen. Je hebt de mogelijkheid om in je profiel de email optie aantezetten en tevens je skypenaam te vermelden.;)

Ik was vergeten te melden dat ik Ewout en Tim heb op skype.
Ik zoek nog een grafici.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan