browserherkenning doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Beste,

ik zou op mijn site een soort van browserherkenning willen doorvoeren. Vermits de site correct wordt weergeven in IE en FF maar bijvoorbeeld niet in Konquerer.

het zou dus iets moeten zijn in de aard van:

{ als browser = "FF" of browser = "IE"
=> dan: site weergeven

=> anders: pagina weergeven met tekst "deze site is het beste te bekijken met ..."
}

nu heb ik iets in de aard van:

function herkenBrowser()
{
if ((navigator.appName!="Firefox") || (navigator.appName !=”Internet Explorer”))

=> site weergeven

else
=> openen site
}

is er iemand die mij kan helpen met de verdere invulling van het script of een ander script?

MvG

Kevin

var ie=document.all ? true : false;
var ns6=document.getElementById ? true : false;

Wordt vaker gebruikt voor ontdekken van javascript ondersteuning

Overigens surft 99% van de wereld met IE of FF, dus kan je je afvragen hoeveel zin het heeft op nog andere browsers te testen.

if ((navigator.appName != "Firefox") || (navigator.appName != "Internet Explorer"))
is altijd waar :), het is altijd ongelijk aan of het één of het ander. Je zou && of == kunnen gebruiken. navigator.appName zijn "Netscape" in FX en "Microsoft Internet Explorer" in IE.

Je kunt het beste testen of de functies die je ook daadwerkelijk gebruikt (nodig hebt) bestaan, als:
if (document.getElementById) {
........
} else if(document.all) {
........
} else {
........
};

Dan maakt het niet uit wat de browser is (Opera is er ook nog), als die de functie kent gaat het goed.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan