Browserprobleem met zowel Firefox als IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnaast schreef je Windows 7 Dvd's (meervoud). Dat zijn dan denk ik recoverydisks van de desktop?

De 7 DVD die ik bedoelde was / is een 'zuivere' Windows 7 installatiedisk van Microsoft, een recovery setje Dvd's van een andere machine zal niet gaan werken.

Nee, het zijn geen recoverydisks, het is een legale complete versie die ik heb, maar voor mijn andere computer, de desktop dus.

ok, omdat je in het meervoud schreef : Dvd's. Een Windows DVD is er altijd maar 1.

Een 'echte' Windows 7 installatieschijf van Microsoft, zal overal werken.

Laatst bewerkt:
Nou, de activeringscode zal daar wel niet onderop staan.

Laptops werken vaak met een herstel partitie of schijfjes. Raadpleeg de handleiding of klantenservice. Een apparaat moet ook doen wat je ervan kunt verwachten, dus heeft de winkelier inspanningsverplichting en kan je een redelijk deel terug moeten betalen. Gaat een laptop tien jaar mee en had je hem nog maar twee jaar (ongeacht garantietermijn), krijg je tachtig procent terug. Nu je op internet hebt ontdekt dat er onoverkomelijke problemen zijn met deze laptop zou ik een paar van deze pagina's verzamelen en uitprinten. Beroep je op het consumentenrecht.

De uitprobeer versie duurt een dag of tien denk ik. In die tijd maar flink de boel uitproberen. Let op of je al dan niet verborgen herstel-partities kan vinden.

Laatst bewerkt:
Ik had hier dus een DVD met daarop Windows Home premium. Zowel 32 als 64 bits. Ik heb de 64-bits geinstalleerd. Er staat op de verpakking een productkey, maar die is fout (zegt Microsoft). Dat klopt ws. ook wel, deze is eerder geinstalleerd, geen idee meer waarop, maar ik vermoed op mijn vorige PC, die al naar een school is gegaan. Deze licentie is dus in gebruik. Het goede nieuws is, er lijkt met de hardware niet zoveel mis te zijn. Dit installeren verliep zonder problemen.

Dus, het heeft zin een nieuwe licentie te kopen. Het voelt een beetje gek om nu nog een Windows 7 licentie aan te schaffen, maar dat is nu kennelijk nodig.

Paar vragen:
Mag ik een OEM-licentie aanschaffen?
Moet het 64 bits zijn (32 is kennelijk veel goedkoper, zie bol, of maak ik de laptop dan te traag)
Er is een Windows 7 professional en een Home Premium, waarvan de 1e kennelijk het goedkoopst is. Maakt het iets uit?

Een OEM hoort (in principe) bij nieuwe hardware.
Als je een 64 bits machine hebt, dan is de 64 bit versie wel de meest handige.
Als de Professional de goedkopere is, dan vooral de prof. nemen.
Zoek uit of je oude pc (waarop die licentie draait of draaide) nog bestaat, anders kun je de licentie op je huidige machine op vrij eenvoudige wijze legaal maken. Voorwaarde is wel dat de licentie niet op een tweede / jouw vorige machine draait, anders kan die straks niet meer updaten als jij de licentie 'overneemt''.

Dan nog een laatste vraag, hoe kan ik die licentie weer "legaliseren"? Moet ik dan contact met Microsoft opnemen?

Idd.
Heb je al geklikt op productcode activeren / wijzigen?

Klik

Laatst bewerkt:
Maar ik kan helemaal niet verder na de installatie. Windows start niet op, en ik heb dus geen startmenu.

Ik reageerde eigenlijk op de tekst in bericht 26 waarin je schreef dat installeren zonder problemen verliep. Ik ging er vanuit dat je nu een Windows op je machine had staan die je weliswaar kunt starten, maar (nog) niet activeren. Als ik je nu goed begrijp, kun je deze niet eens starten / ook niet in de veilige modus.

Yep. Alles ging vlekkeloos, TOT het invullen van de productkey ;)
Ik ga een versie aanschaffen, bedankt!

Ik heb een downloadbare versie van Windows 7 besteld, maar daar gaat alles bij mis wat mis kan gaan. Maar deze vraag kan op opgelost, omdat het niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke probleem. Iedereen bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan