Browserprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gilbart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2016
Bij het openen van Microsoft Edge of Google Chrome krijg ik steevast volgende melding:

”Intel Optane(tm) Memory Pinning
Kan DLL iaStorAfsServiceApi.dll niet laden. Kan opgegeven module niet vinden. (Uitzondering van HRESULT:0x8007007E)””

Deze melding is voor het eerst verschenen na de laatste update van Windows 10.
Bij mijn weten ondervind mijn laptop geen last hiervan. Geen storingen, niet trager, noch andere foutmeldingen die hiermee verband zouden kunnen houden.
Ik vind alleen vreemd.

Ik werk met een laptop Dell Inspiron 5584 met volgende kenmerken:

afb1.jpg

afb2.jpg

Ik vind dit eigenaardig. Misschien kunnen jullie me helpen of een duwtje geven in de goede richting.

vriendelijke groeten
Gilbart

Hallo, Het Intel Optane Pinning Explorer Extensions regelt een soort van cache wat bestanden sneller benadert en moet worden bijgewerkt voor de nieuw geïnstalleerde Windows 10. Bij Programma's en onderdelen van Configuratiescherm zou het in de lijst moeten staan. Klik hier dan rechts op en kies Wijzigen of Repareren. Het bestand iaStorAfsServiceApi.dll verschijnt vervolgens in C:\Program Files\Intel\OptaneShellExtensions Na opnieuw opstarten moet het gebrek verholpen zijn.

Een andere benadering is: je kan bij Dell "Intel Rapid Storage Technology" voor jou computer en Windows versie downloaden en met SetupRST.exe nieuw installeren. Dat is dan de nieuwste versie en Optane zou hier in moeten zitten.

bedankt voor uw hulp, het probleem is opgelost.
Gilbart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan