browsers doen het niet na trojaans paard

Status
Niet open voor verdere reacties.

mevrouw12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hallo lezers,

Ik zit met een klein probleem, ik heb een trojaans paard op mijn laptop (gehad), heb er alles aan gedaan om deze te verwijderen, verschillende scanners, mbam, avg, avira etc etc.

Nu doet bijna alles het weer. Op het gegeven na dat geen enkele browser meer verbinding maakt met het internet. De verbinding is prima, ik kan gewoon email ophalen ed. Alleen chrome, ff, ie, niets doet het meer.

Had om te proberen een gastaccount aangemaakt, hier deed het internet het wel. Maar nu doen ook daar de browsers niets meer.
(vermoedelijk nadat ik de internetinstellingen, via de opties daar heb teruglaten zetten)

Wie oh wie kan me helpen, ik heb mijn laptop nl echt nodig.

Met vr. gr. mevrouwtje

Welkom op het HelpMij forum mevrouw12,
Als Windows beschadigd is altijd de opdracht sfc /scannow gebruiken bij Start > Alle programma's > Bureauaccessoires > Uitvoeren. Hiermee controleert Windows de beveiligde systeembestanden. De Windows CDRom of DVD wordt gevraagd om in te voeren wanneer er iets aan mankeert.

Een andere benadering is het raadplegen van de logboeken bij Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken. Onder XP kan je dan rechts klikken op een fout die voor wat betreft de tijd en datum overeenkomt en de bijzonderheden lezen. Er kan een service zijn uitgeschakeld. Op - Internet - vindt je veelal meer over deze fouten en de betekenis van onbekende namen daar te lezen.

Je hebt geprobeerd om Explorer opnieuw te installeren? Hiervoor ga je naar Configuratiescherm > Programma's en onderdelen > Windows onderdelen en de-selecteer je Explorer. Daarna ga je terug en selecteer je Explorer. Probeer eerst dit eens. Misschien heeft een ander meer inzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan