Tijdelijk123
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mrt 2006
Hallo iedereen!
Een hele lange tijd terug heeft iemand op de chat een php stukje geschreven die Internet Explorer 6 users doorstuurt naar een ander deel van een website.
(Mocht ik zijn/haar naam nog weten dan zou ik dat graag willen vermelden, maar me geheugen komt er maar niet op
)
De layout die wij gebruikten is namelijk niet geschikt voor deze browser. Maar ook Internet Explorer 8 heeft hier moeite mee, dus "we" hebben besloten even alles om te gooien en te beginnen met een nieuwe layout / code die alles gaat supporten.
Hier word dan de komende weken aan gewerkt maar tot die tijd wil ik de bezoekers toch graag inlichten.
En dat wou ik zo oplossen.
Internet Explorer 6, 8 doorsturen naar een pagina met informatie en FireFox gebruikers en de rest toelaten.
Internet Explorer 6 gebruikers blokeren en doorsturen lukte al met deze code:
Maar hoe voeg je hier ook Internet Explorer 8 aan toe?
Erik!
Een hele lange tijd terug heeft iemand op de chat een php stukje geschreven die Internet Explorer 6 users doorstuurt naar een ander deel van een website.
(Mocht ik zijn/haar naam nog weten dan zou ik dat graag willen vermelden, maar me geheugen komt er maar niet op

De layout die wij gebruikten is namelijk niet geschikt voor deze browser. Maar ook Internet Explorer 8 heeft hier moeite mee, dus "we" hebben besloten even alles om te gooien en te beginnen met een nieuwe layout / code die alles gaat supporten.
Hier word dan de komende weken aan gewerkt maar tot die tijd wil ik de bezoekers toch graag inlichten.
En dat wou ik zo oplossen.
Internet Explorer 6, 8 doorsturen naar een pagina met informatie en FireFox gebruikers en de rest toelaten.
Internet Explorer 6 gebruikers blokeren en doorsturen lukte al met deze code:
PHP:
<?php
function blockIEVersion($min) {
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
$split = explode(";", $browser);
$version = substr($split[1], 5, 4);
$ie = substr($split[1], 1, 4);
if($ie == "MSIE") {
if($min >= $version) {
return true;
} else {
return false;
}
} else {
return false;
}
}
if(blockIEVersion(6)) {
header('Location: http://yourwebsite.tld');
} else {
echo '';
}
?>
Maar hoe voeg je hier ook Internet Explorer 8 aan toe?
Erik!

Laatst bewerkt: