• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bruto omzet berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubertusssss

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Beste mensen,

Ik heb een vraag over het berekenen van de bruto omzet. Voor mijn stage heb ik allerlei financiele gegevens, hier moet ik echter de bruto omzet van berekenen. Ik heb gekregen de netto omzet en de gegeven korting, aan de hand hiervan moet ik de bruto omzet berekeken. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Als voorbeeld;

Netto omzet van € 10 000,-
Gegeven korting op de bruto omzet 15%

Wat is nu de bruto omzet?

Alvast bedankt.

Mvg. Huub

Beste mensen,

Ik heb een vraag over het berekenen van de bruto omzet. Voor mijn stage heb ik allerlei financiele gegevens, hier moet ik echter de bruto omzet van berekenen. Ik heb gekregen de netto omzet en de gegeven korting, aan de hand hiervan moet ik de bruto omzet berekeken. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Als voorbeeld;

Netto omzet van € 10 000,-
Gegeven korting op de bruto omzet 15%

Wat is nu de bruto omzet?

Alvast bedankt.

Mvg. Huub

Lijkt mij meer een schoolvraag dan een Excelvraag.

netto omzet (= bruto omzet. minus korting)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncanio,

Ik vraag om de Bruto omzet en niet om de netto omzet. Dat netto omzet de bruto omzet min de korting is dat snap ik ook. Maar ik wil graag weten hoe het omgekeerd te berekeken valt. Dus van Netto omzet naar Bruto omzet aan de hand van de korting

Met vriendelijke groet

Beste Hoornvan

Hartelijk dank voor je reactie. Hij klopt zo helemaal als ik hem daarna weer terug reken.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan