brz_VU.dxr foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michielisdutch

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo

Ik heb voor mijn dochter een Barbie-spel gekocht 'Barbie als Rapunsel'. uitg Transposi Belgie

Mijn PC = P4 2,4 1Gb 500GB hd met WinXP laatste versie, java laatste versie DX9,0c etc

Als ik het programma installeer gaat alles goed en als het gespeeld moet worden krijg ik de reactie op scherm: unable to open file E: \files\brz_VU.dxr because it is already open with persmissions by an other user
en de zaak werkt niet meer.

Ik heb gemaild met de Uitgever en die stuurde me een diaree met opmerkingen in de orde van zit u wel vóór de PC in plaats van erachter, heeft u wel de laatste versie van .... Ja dat heb ik allemaal.

Goed. de vraag is nu kent iemand deze foutmelding en zoja wat doe ik er mee zodat het spel ook te spelen is.

Ik verneem graag van jullie

met vriendelijke groet

Michiel E. Smilde

Staan er tijdens het spel meerdere gebruikers ingelogd op hun account of is er een softwareprogramma wat je gebruikt welke dit bestand ook gebruikt.

De foutmelding zegt namelijk dat het bestand al in gebruik is, hoofdzaak is dus uit te zoeken welk ander programma dit bestand gebruikt.

Anders even opnieuw installeren !

suc6

Staan er tijdens het spel meerdere gebruikers ingelogd op hun account of is er een softwareprogramma wat je gebruikt welke dit bestand ook gebruikt.
De foutmelding zegt namelijk dat het bestand al in gebruik is, hoofdzaak is dus uit te zoeken welk ander programma dit bestand gebruikt.
Anders even opnieuw installeren !
suc6

Dag ??

1e zin, dat snap ik ook, maar als ik alleen op de PC aan het werk ben snap ik niet wie er nog meer het bestand gebruikt. De administrator of zo?

hoe kom ik er achter wie het programma nog meer gebruikt dan?

Ik heb het al tig keer opnieuw geinstalleert !!
Het installeren gaat oke, het spelen niet.

Fijn dat je zo goed leest, maar al deze zaken:
meerdere gebruikers per account dus niet
wie gebruikt het bestand dan ook
en herinstalleren werkt niet

zijn al een aantal maal gepasseerd

ik hoop op nieuwe input

groet

Michiel E. Smilde

Ja klopt, als jij als enige de pc gebruikt lijt me niet dat er nog een andere user is, die valt dus af.

Het programma uitzoeken gaat wel wat werk en tijd kosten.

Je moet even de processenlijst doorspitten en dan via google kijken (als er specifieke software draait) welke bestanden deze software gebruikt.

Vind het een erg slechte zaak dat zelfs de uitgever je in de kou laat staan.

wat zijn trouwens de systemspecs van je pc ??

Dag .....

hoe spit ik "... even de processorlijst door? '' welk programma de bestanden nog meer gebruikt?

beetje vaag advies, voor mij als leek

ik verneem graag van je

zal ik soms je een iso mailen?

groet
Michiel

Je hebt een mail.

Sorry voor het vage advies, ik hield hier geen rekening mee.

Met doorspitten bedoel ik even op CTRL-ALT-DELETE drukken en kijken wat er precies draait op je computer.

Geef anders even ALLE software door die draait (gewoon een printscreen maken)

Heb je by the way de error al gegoogeld.

Suc6

Laatst bewerkt:
Dag ....

helaas is je suggestie / conclusie, namelijk een verkeerd geripte versie van het spel NIET de juiste.
Ik zou graag vernemen hoe je hieraan komt, wie het beweert en wat de argumentatie is.

ik verneem graag van je

groet
Michiel E. Smilde

Laatst bewerkt:
Deze privemail die je me stuurt gaat natuurlijk nergens over:

edit by supermod.

Dat zeg ik omdat sommige geripte/illegale spellen problemen geven, als je zo gaat beginnen omdat ik verkeerd gok terwijl ik je gewoon probeer te helpen zoek je het maar uit.

Kan ik toch niet weten dat jij het je zo aantrekt als ik suggereer dat jij illegale software gebruikt, bekijk jij het even lekker.

EDIT: Haal mijn echte naam even weg van het forum a.u.b. dit gaat forumbezoekers helemaal niets aan, bij weigering onderneem ik zelf stappen !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag

Ik vind het vervelend dat ik 'verdacht' wordt van illegaal gebruik van software, dat is alles. Verder baal ik als een stekker dat het stomme programma niet werkt en de Uitgeverij me niet wil helpen.

Ik ben wel blij met je mee denken, want ik kom er zelf niet uit.

met vriendelijke groet

Michiel E. Smilde

Laatst bewerkt:
Gebruik je weer me naam.

Ik vind het gewoon nergens over gaan dat jij zo uitschiet tegen mij, ik heb al het recht om dat te denken als je met zo'n probleem naar een forum komt.

Volgens je tekst had je de oplossing al op google gevonden.

Succes verder met je probleem !!!

Beste beiden,

Onderlinge irritatie graag onderling houden en niet via Helpmij.

Dank u

Gebruik je weer me naam.
Ik vind het gewoon nergens over gaan dat jij zo uitschiet tegen mij, ik heb al het recht om dat te denken als je met zo'n probleem naar een forum komt.
Volgens je tekst had je de oplossing al op google gevonden.
Succes verder met je probleem !!!

Dag ....

Sorry dat ik je naam gebruikte. Ik wist niet dat dat blijkbaar not-done is op deze site. waarschijnlijk dacht je daarom dat mijn software geript is. Ik stel hier gewoon een vraag omdat iets niet werkt en ik via de uitgeverij geen antwoorden krijg en ik hoop dat ik hier wel een antwoord krijg.
Nee het is nieuw gekochte software.

Het antwoord via google voldoet niet of ik snap het niet. Ik kan er in ieder geval niets mee.
Toen ik googlede kwam ik alleen mijn eigen vraag tegen.

Een fijne dag verder ook voor jouw.

Mocht iemand anders nog een idee hebben houdt ik me aanbevolen

met vriendelijk groet

Michiel E. Smilde

Als je antwoorden wilt moet je het accepteren als mensen vragen of verdenken dat je illegale software gebruikt, dat is een doodnormale vraag op foras zoals deze.

Maar goed, probeer eens in het uitvoerbare bestand op alleen-lezen te zetten.

C:\program files: Naam van de map van het spel\ barbie.exe (of iets daarop lijkend)

Rechtermuisknop - eigenschappen - alleen-lezen - toepassen.

dan even proberen en kijken wat het spel doet.

Suc6 :thumb:

Deze privemail die je me stuurt gaat natuurlijk nergens over:

edit by supermod.

Dat zeg ik omdat sommige geripte/illegale spellen problemen geven, als je zo gaat beginnen omdat ik verkeerd gok terwijl ik je gewoon probeer te helpen zoek je het maar uit.

Kan ik toch niet weten dat jij het je zo aantrekt als ik suggereer dat jij illegale software gebruikt, bekijk jij het even lekker.

EDIT: Haal mijn echte naam even weg van het forum a.u.b. dit gaat forumbezoekers helemaal niets aan, bij weigering onderneem ik zelf stappen !!!

Sorry hoor mag wat voor stappen wou je gaan ondernemen? Naar de politie gaan of iets in de trend?

Als hij jouw naam niet mag gebruiken waarom zet je dan wel info uit een privemail op het forum? Ook niet zo slim van jouw kant

Sorry hoor mag wat voor stappen wou je gaan ondernemen? Naar de politie gaan of iets in de trend?
Als hij jouw naam niet mag gebruiken waarom zet je dan wel info uit een privemail op het forum? Ook niet zo slim van jouw kant

Vind je het goed dat ik mijn eigen zaken regel Mario?

Dank voor het meedenken, wat denk jij trouwens van dit probleem. Weet jij wat een dxr file is?

groeten

Michiel E. Smilde

Laatst bewerkt:
Maar goed, probeer eens in het uitvoerbare bestand op alleen-lezen te zetten.
C:\program files: Naam van de map van het spel\ barbie.exe (of iets daarop lijkend)
Rechtermuisknop - eigenschappen - alleen-lezen - toepassen.
dan even proberen en kijken wat het spel doet.
Suc6 :thumb:

Hallo T ( ik moet toch iets noemen :( )

je oplossing werkt !!
Misschien kan je me hier ook nog eens uitleggen waarom het werkt.

in ieder geval bedankt enne denk erom niet zomaar iemand beschuldigen van kwade praktijken hoor :p

met vriendelijke groet

Michiel E. Smilde

Super geen idee via google het antwoord gevonden ;), het heeft met macrovision te maken, waarschijnlijk zonder dat aan te vinken probeert hij de file dubbel te draaien, heel erg stom dat 1 vinkje zetten een oplossing bied.

Veel speelplezier aan je dochter toegewenst :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan