bsd 0x00000024

Status
Niet open voor verdere reacties.

John83

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Heren,

Heb een probleem met een laptop.

Toshiba L300

Ik krijg een Blue Screen of Death 0x00000024.

Zoals ik het lees moet ik dit via CHKDSK /f kunnen oplossen.

Ik heb geen cd's. Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

John83

Ga eens naar de Windows map en dan de System32 map.
Zoek nu het bestand chkdsk.exe en ga daar met de rechtermuisklik op staan en kies voor : Als administrator uitvoeren. Heb dan even geduld want dit kan soms lang duren.
Misschien wordt door deze actie het probleem opgelost.

Mickeys Monkey, dat gaat niet. De schijf is dan in gebruik. Dit moet gedaan worden als de computer opstart.

Dat kan niet de enige foutcode zijn,schrijf àlle foutcodes op of maak 'n foto van je BSOD en plaats die. Als je chkdsk wil doen leen dan een cd/dvd van iemand die hetzelfde besturingssysteem en heeft. Of download SeaToolsDosMode (ISO) en laat dat er op los.

Laatst bewerkt:
Heb schijfcontrole uitgevoerd, en Vista start weer op, tot aan een zwart scherm met een muis in beeld. Ik kan de muis gewoon bewegen, maar hij start niet door tot het bureaublad.

Waar kan het aan liggen?

John83

Heb je soms Vista geïnstalleerd op een oudere laptop? Probeer de Veilige modus (F8) en dan opteren voor VGA-modus inschakelen. Misschien kun je dan bij de website van de fabrikant de benodigde Vista drivers ophalen.

STOP: 0x00000024 (parameter) NTFS_FILE_SYSTEM
Dus hij gaat wel door de boot heen en wil verder Windows niet starten,dat met die muisaanwijzer en dat zwart scherm heb ik vaker gezien en dan ging 't meestal om een geheugenprobleem.Nou is het met een laptop niet zo makkelijk om daar ff de verschillende hardware te vervangen om uit te testen,zeker niet als normale thuisgebruiker.
Ik heb niet direct een pasklare oplossing voor je,persoonlijk zou ik hem openmaken om e.e.a. te testen maar daar heb je natuurlijk niets aan. Mijn advies,breng hem naar iemand die gewend is laptops te repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan