bsel mod q9550

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hallo mensen:love:,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om mijn q9550 overteklokken, omdat ik een dell optiplex 755 heb, is overklokken via de bios niet mogelijk.
Via sofware is mij ook niet gelukt (heb setfsb geprobeerd maar zonder succes).

Nu zit ik te lezen over een bsel mod, maar die is voor de q9650 bedoelt en mijn vraag is dus of deze ook voor de q9550 zal werken?:confused:

Mijn werkgeheugen draait nu op 667 MHz ( het is 800 MHz geheugen, maar staat 1:1 met de fsb ) dus als ik met de bsel mod de fsb naar 1600 MHz verhoog, dan zou het geheugen op 800 MHz moeten draaien, en zou dat prima aan moeten kunnen.

Hoop dat jullie hier meer van snappen/weten en mijn verder kunnen helpen:thumb:.

link naar de bsel mod van de q9650:http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?232678-E8xxx-Q9xx0-FSB-1600-pin-mod

Ik ben niet nieuw met overklokken, maar ik heb nog nooit via deze manier gedaan, alleen met jumpers of via de bios;).

Alvast bedankt voor de hulp:thumb:

Als je die link van je goed door had gelezen, had je kunnen lezen dat het voor meerdere socket 775 processors werkt, waaronder iemand waarbij het ook gelukt was met zijn Q9550. Het is echter wel sterk afhankelijk of je moederbord het wil doen of niet.

oh zie het nu ook:o

is het noodzakelijk om eletrical tape te gebruiken, of kan het ook met gewone tape?

weet namelijk niet of ik dat hier wel heb liggen, gewone tape in ieder geval wel:)

Ik zou inderdaad gewoon isolatieband gebruiken, dat is tenslotte gemaakt om goed elektrisch te isoleren ;)

Ik kijk wel of ik dat hier heb liggen, ander koop ik wel een rol bij de praxis ofzo.;)

Als ik het geprobeerd heb zeg ik het wel, het is ook maar de vraag of mijn chipset de 1600 MHz fsb (onofficieel) ondersteunt.:confused:

Hier staat van niet:http://ark.intel.com/nl/products/31918

Laatst bewerkt:
Allebei isoleren, vandaar ook het tape. Maar zoals ook beschreven wordt:dit werkt niet bij ieder moederbord.

heb trouwens geen eletrical tape gebruikt, maar ik zie niet dat de pinnetjes door het tape zijn gekomen, of is het echt noodzakelijk om electrical tape te gebruiken?

de tape zat ook nog op de goede plek

volgens dell is de beste cpu voor mijn mobo de q9650, alle hogere hebben een 1600 MHz fsb.
mischien is ondersteunt ie toch geen 1600 MHz fsb?:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een q9650 (toevallig) en die heeft wel een moederbord die ik kan overklokken (staat nu op 3,7GHz).:cool:

De vraag is dus hierbij opgelost.

Nog een prettige avond.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan