Bsod 00000124

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edop

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
17
Hallo,

Ik krijg al enige tijd een BSOD op willekeurige momenten, het BSOD heeft het nummer 00000124, en ik heb al een tijdje gegoogled etc, maar ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden..

Ik heb al in mijn bios gekeken voor cpu 1 etc, drivers geupdate, andere ram+videokaart geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd, bios geupdate, maar nog steeds geen resultaat...

Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Heb je de laatste chipsetdrives van je moederbord geinstalleerd?

Ook is het mogelijk dat de oorzaak de drivers van je (onboard) geluidskaart zijn.

Verder zou het een temperatuur probleem kunnen zijn.
Dat laatste controleer je met pcwizard

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de geluidskaart geupdate (denk ik, was geen .exe file maar heb de oude bestanden vervangen met de nieuwe)

Over chipsetupdates weet ik niks? heb wel ergens gelezen dat toen de PCI slot gereset werd de foutmelding verdween, maar dat gebeurde bij diegene tijdens de bios update.

De temperaturen na een uurtje gamen zijn:

Processor : 37
Moederboard: 34
Videokaart: 45 (die is standaard 45? nognooit lager/hoger gezien)
Harde schrijf : 37

Ik weet niet of het met de temperatuur van de videokaart te maken heeft, maar inde warme zomerdagen ging hij niet sneller naar het BSOD dan nu, dus volgens mij maakt dat geen verschil..
Wel raar is dat de videokaart al 45 graden aangeeft als de computer net is opgestart?
 
Hallo,

Ik krijg al enige tijd een BSOD op willekeurige momenten, het BSOD heeft het nummer 00000124, en ik heb al een tijdje gegoogled etc, maar ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden..

Ik heb al in mijn bios gekeken voor cpu 1 etc, drivers geupdate, andere ram+videokaart geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd, bios geupdate, maar nog steeds geen resultaat...

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Bij die foutcode staat er nog wat andere dingen bij iets met exe, dll of sys wat het veroorzaakt waardoor je BSOD krijgt.

M.v.g. Danny
 
(beetje late reactie want ik dacht het probleem te hebben verholpen door drivr updates, maar het is weer teruggekeert..)

Er staat bij dat er fouten met de hardware kunnen zijn, maar ik heb met de computer van mijn vader een wisseltruc gedaan en het geheugen en de videokaart omgewisseld, maar dat hielp ook niet echt (ik heb trouwens geheugen met op de verpakking 667 mhz, maar inde computer kan ik hem slechts op 333 MHZ zetten)

Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn, heb ooit een keer de geluidskaart+een moederboord(pci to pci-e?) update geinstalleerd waarna het even wat beter ging, maar nu zijn we terug bij af..

Iemand ideen?
 
Toch misschien even de nieuwste chipset drivers installeren.
bij de website van de fabrikant van je mobo te downloaden

Bij DDR2 geheugen is het normaal dat de bus breedte verdubbeld wordt.
(667mhz heeft dus een 333 bus)
 
ik heb alle drivers van de site gedownload(fujitsu siemens) maar daar zit geen .exe file in dus ik heb dezelfde drivers opgezocht met google en die geinstalleerd, maar het heeft geen effect..(merk ook geen verschillen in snelheid ofzo)

Zou windows XP een oplossing kunnen zijn?(ben dat vista geklooi al tijden zat..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan