BSOD: 0x0000007F Asus N50VC

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Dag collega computerkenners,

Na een lange tijd afwezig zijn geweest, hier weer een bericht.
Ik heb 3 jaar geleden een laptop gekocht Asus N50VC (Vista) Intern: 4GB, Intel Core Duo. Vertoonde veel problemen (uitval, restarts, BSOD etc), waarna ik beroep heb gedaan op de garantie.
Computerreparateur was van mening dat HDD gecrashed was door mijn toedoen (was daadwerkelijk niet waar was!). Na lange tijd hebben zij de HDD vervangen onder garantievoorwaarden.
Daarna was het probleem niet opgelost. Uit frustratie laptop in de kast gezet en er recentelijk pas weer uitgehaald. Omdat deze laptop behoorlijk prijzig was, toch maar weer getracht hem te repareren. Windows Vista vervangen door 7 (32 bit) Ik kreeg nog steeds dezelfde BSOD: 0x0000007F. Moederbord uiteindelijk maar vervangen.
Helaas; geen resultaat. Nog steeds ondervind ik hetzelfde probleem.

Het volgende doet zich voor:
Het systeem (bios upgedated tot laatste versie) laat prima op. Geen meldingen. Bij het starten van Windows 7 gaat het soms goed, maar soms niet. Ik krijg de volgende BSOD te zien: 0x0000007F, 0x000000A. Het systeem valt (tot nu toe) niet meer spontaan uit.
De volgende acties ondernomen:
- Temperatuur bekeken (alles ok en binnen marges)
- MemTest uitgevoerd (gedurende 24uur, geen bijzonderheden, test passed).
- Nvidia 9300 Geforce 9300M GS driver verwijderd Onboard (nu kreeg ik de meldingen niet bij opstarten, maar dit kan ook toeval zijn). Na installatie (wat toch moet helaas..) kreeg ik wederom de foutmeldingen.

Probleem wat zich hiernaast nog voor doet:
- Internet (Wifi en LAN) werken, maar wisselend in snelheid (ik moet downloads vaak stoppen en hervatten, anders lopen zij vast). Andere laptops en pc's in huis ondervinden geen problemen.

Vragen die ik heb:
* Kan het aan de videokaart liggen? Hoe onderzoek ik dit nu verder?
* Hebben jullie een idee wat het verder kan zijn en welke stappen ik kan ondernemen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hopende op een reactie die mij weer een goede kant op kan sturen!:)

Groet,
Teun

Van schagen: dank voor de reactie!
Ik had dat ook gezien. Memtest geeft geen fouten aan
En processer kloksnelheid is volgens mij normaal:
Hoe zet ik deze omlaag of omhoog?
De tweede syntax na foutmelding geeft 0x0000000
weer. Wat zou je advies zijn?

Groet,

Zijn er nog computermannen / vrouwen met een antwoord om mijn vraag?

Hoi,
uitleg Bug_Check_Code (Eng).
0x0000000A -- A corrupted Task State Segment (Eng).
Al eens het gehele RAM vervangen? Ondanks dat je memtest hebt laten lopen?
Doe anders het volgende, je zal wel 2 reepjes RAM hebben neem ik aan, haal 1 reepje eruit en kijk wat gebeurt. Nog hetzelfde? Andere reepje eruit en die ene weer erin.

Laatst bewerkt:
Dank je Mik voor het meedenken. Heb jouw tips opgevolgd, maar zonder resultaat.

Wel GOED nieuws te melden: Probleem lijkt opgelost!

Windows herkende de videokaart als type '9300', maar naar blijkt is het de '9200'. Via Nvidia drivers gedownload voor deze kaart, de processorkoeler nogmaals schoongemaakt (werd soms 55 graden...) en nu werkt hij perfect (fingers crossed).

Heren; bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan