BSOD + Antivirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisl5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hallo,

Ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven, want ik heb het volgende probleem met Vista.

Warneer ik opstart, en kies "Windows Normaal opstarten" komt het laad scherm, met die groene balkjes die steeds heen en weer gaan. Als die klaar is komt er een (BSOD= Blue screen of death) voor 1 seconde, en kon nog net lezen met iets erin van "Anti-Virus".

Hoe deze probleem onstaan is het volgende. Me DVD Schijf werkte niet mee, want als ik de DVD/CD erin deed werd me PC harstikke traag. Nadat ze zeiden om iets aan te vinken in apparaatbeheer bij IDE controller, stond het namelijk al aan. Ik probeerde het even uit te zetten, vinkte het af en drukte op OKAY. Toen kwam de BSOD en toen begon het probleem. Laden , BSOD, opnieuw opstarten. Veilige modus kom ik ook niet in, want hij start opnieuw op warneer ik Veilige Modus heb aangevinkt. Nu het probleem is dat ik geen Vista opnieuw kan installeren, omdat me DVD traag is en de NTLDR niet kan vinden.

Raakte me ideëen op. Ik dacht misschien aan een CHKDSK om me schijf te repareren, maar ik weet niet hoe ik in een opdrachtpromp kom, voordat ik de BSOD krijg.

Dus heeft iemand een oplossing of een tip?

Alvast bedankt!

Hallo dennis en welkom op helpmij! :thumb:

het zou misschien handig zijn dat we wisten wat er op dat BSOD stond.
Normaalgezien kan je met f8 tijdens het opstarten kiezen tussen verschillende optie, 1tje daarvan zou ook moeten zijn om het bsod te laten weergeven zijn als ik me niet vergis.

als je dat even zou willen proberen en dan het bsod hier vermelden.

Laatst bewerkt:
Het ging zo snel, heb het maar op camera vastgelegd.

Er staat: 0X00000024

"or Unistall any Anti-Virus , disk defragement" etc.

Het ging zo snel, heb het maar op camera vastgelegd.

Er staat: 0X00000024

"or Unistall any Anti-Virus , disk defragement" etc.

kan je niet even die optie proberen wanneer je op f8 drukt tijdens het opstarten zodat we de volledige foutmelding te weten komen... :thumb:

maar... moest dat allemaal niet lukken aangezien die foutcode toch ook wel al wat weergeeft kan je hetvolgende al eens proberen op de site van microsoft (ongeveer in het midden van de site, zoeken naar jouw foutcode) je moet dus chkdsk uitvoeren zoals ik al had verwacht. Hopelijk lukt het dan wel om op te starten.

Laatst bewerkt:
Heb het al namelijk opgelost. Heb van iemand anders CD/DVD drive gepakt.

En heb XP maar éérst us een keer geinstalleerd.

Maar toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan