BSOD bij 16 GB Ram.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lorenzoxD

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Beste,

Vandaag heb ik het volgende product aangeschaft : http://nl.hardware.info/productinfo/125369/corsair-xms3-16gb-ddr3-1333-cl9-quad-kit#tab:specificaties

Ik heb de Quad-kit in m'n moederboord gestoken en vervolgens opgestart. Echter bij het laden van Windows 7 (64-bit) krijg ik een BSOD.

[smallIMG]http://img98.imageshack.us/img98/3136/img0089sg.jpg[/smallIMG]

Voor het gemak: *** STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFF8000CB7019A, 0xFFFF880009A8A48, 0xFFFF880009A8A0)

Vervolgens stopte ik maar geheugen in 2 Ram-bankjes, en startte de computer op zonder problemen. Ben toen wezen zoeken op het internet, en zag een aantal oplossingen staan waaronder : meer volt toekennen aan Ram Geheugen, en Clear CMOS. Op het geheugen zelf staat dat het 1.5 Volt nodig heeft, en dat stond automatisch toegekend. Vervolgens heb ik het iets op geschroeft tot 1.65 V (ik ga liever niet hoger), echter nog steeds het BSOD probleem.

Daarna heb ik de CMOS gecleared, en op default gezet, nog steeds het BSOD-probleem.

Vervolgens heb ik maar 3 van de 4 bankjes gevuld (dus met 12 GB) en de computer start zonder problemen op. Ik was redelijk verbaasd, ik verwisselde één van de Ram staafjes, om te kijken of een Ram staafje defect was, maar hij startte weer op.

Mijn Conclusie : Alle Ram staafjes zijn in orde, De Moederboord slots zijn in orde. Het lijkt alsof hij niet meer aankan dan 12 GB.

Hier nog even de specs van mijn PC.

Windows 7 Enterprise (64-bits)
Gigabyte Z68XP-UD3 - Moederboord
Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 - Video Kaart.
16 Gig Ram, (zie link)
Corsair GS700Watt - Voeding
Intel i5-2500K - processor
Goedkope LabelFlash DVD-writer.
2x Western Digital 640Gig HDD's

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Mvg, Lorenzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ze zijn alle 4 hetzelfde.

Laatst bewerkt door een moderator:
nou, dan lijkt me er iets mis met een van de geheugensloten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan