BSoD bij afsluiten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

dockie

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
beste, sedert enige tijd en dit is zeer frequent, bij afsluiten windows krijg ik stopfouten, met BSoD; dit is gekomen na een goed uitgevoerde formattering van de HDD op een nieuwe thinkpad T60, T5500, wind XP pro. Hier ben ik niet goed in om uit te vissen wat er aan de hand is : alle drivers zijn vers geupdate, in apparaatbeheer geen hardwareproblemen.
De computer binnenleveren ? Zou misschien fysiek geheugen kunnen zijn ? Een memtest uitvoeren is nu wat moeilijk wegens gebrek aan floppy disk-drive.
vriendelijke groeten

Het helpt als je de eerstvolgende keer van het blauwe scherm overneemt, wat de exacte foutmelding is. Dus zoiets als IRQ_IS_NOT_EQUAL_enzovoort (dit is als voorbeeld bedoeld) en daaronder cijfer- en letterreeksen, bijvoorbeeld 0x0000000E, enzovoort. Zet die gegevens hier dan neer.

hm, ik zal moeten wachten tot er zich weer eens een stopfout voordoet, de vorige heb ik niet genoteerd; in ieder geval was de door u genoemde stopfout toevallig de laatste die ik had, met als kenmerk OxA.

"Drivers vers geupdate".... waren dit de juiste drivers...?
Deze fout doet ernstig vermoeden dat de driver van de videokaart niet de juiste is, dan wel corrupt is.......

beste, ibm update de drivers automatisch via zijn thinkvantage-functionaliteit, dus dat zou correct moeten zijn. het eigenaardige is dat de dsob voorkomt bij afsluiten van window

Tja, we moeten toch echt op zo'n BSOD wachten. In 9 van de 10 keer is het, zoals ErpCity al zei, een probleem van conflicterende stuurprogramma's. Het is maar net op welk moment zo'n "foute" driver wordt aangesproken, waarna de BSOD de kop op steekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan