BSOD bij formatten van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodstock82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Berichten
4
Hallo, al even zitten zoeken, en ik denk dat ik inmiddels zeker ben dat ik mijn bakkie weg kan gooien, maar toch nog even wat deskundige bevestiging nodig voordat ik hem op de stoep zet.... :(

Ik heb een 7 jaar oude toren, heeft al aardig wat stof en hondenhaar gehapt en 5 keer verhuisd.
Na mijn laatste verhuizing gaf hij tijdens het starten van Windows een BSOD. Had ie wel 's vaker gedaan, en toen heb ik hem van binnen goed schoongemaakt, en was het weer voorbij (bleek dat ie temperaturen haalde van boven de 80 graden....vind je het gek, als je fan volzit met hondenhaar...)

Dat had nu geen zin, dus ik denk: Format c: en een cleane install.

Windows-cd erin, hij laadt de cd, begint drivers en dergelijke te laden voor het installeringsprogramma, ik mag hem nog vertellen dat hij alles moet formatten en ik een cleane install wil doen, en hij begint te formatteren.

Zodra hij bij 3 % is, krijg ik een BSOD.



Great...ik had jullie graag de BSOD-tekst gegeven, maar zover komt hij nu niet eens meer. Hij blijft nu hangen op "Press any key to boot from cd". Die BSOD-tekst verschilde toch steeds, dus ik denk niet dat daar iets bruikbaars uit te halen was. Google vertelde me iets over virussen enzo, maar dat lijkt me sterk als je OS al helemaal gemolesteerd is....

Ik kan nog wel een system status weergeven, en daar zegt hij dat mijn system fan toch zeker 0 rpm haalt...Als ik in de kast kijk zie ik wel 3 fans op volle snelheid ronddraaien.

Lijkt me een RIP, of niet?

Bij voorbaat dank!

*edit*
Wow...verandering! Ipv blijven hangen op "Press any key to boot from cd", blijft hij nu hangen op "Druk op een willekeurige toets om van de cd te starten".... ::rolleyes::
 
Laatst bewerkt:
Bevestiging van wat?

80+ graden is geen normale temp voor een cpu. Als deze een keer oververhit is kan dit idd blijvende schade veroorzaken. Wat zijn de temperaturen na het reinigen van de ventilator?

Welk merk cpu gebruik je? Een amd uit die tijd kun je denk ik meteen afschrijven, een intel zou al voorzien moeten zijn van warmteprotectie (boven de xx graden klapt ie eruit).

Mocht je nu nog steeds temperaturen meten van 80+ graden na het reinigen van de cpu fan, dan kun je het denk ik wel shaken.
 
Bevestiging van het feit dat hij kassie wijlen is na 7 jaar stof happen.. ;)

't Is inderdaad een AMD Athlon. Nu hangt ie rond de 50 graden, lijkt me nog steeds niet gezond....

Met de melding erbij in het BIOS dat mijn system fan niet draait (maar ik ze fysiek dus wel zie draaien), de temperaturen oplopen, hij een BSOD geeft zodra hij mijn harde schijf gaat aanspreken, en nu helemaal niets meer doet....Vaarwel vriendelijke vriend, het waren 7 mooie jaren.... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan