BSOD bij het booten, kan niet meer booten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertdejong

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hallo allemaal!

Klinkt ingewikkeld maar als ik opstart zie ik het vertrouwde logo komen en dan opeens een bleue screen en gaat mijn laptop opeens rebooten... ERD Commander herkent mijn XP installatie niet dus daar kan ik ook niets mee :( Weet iemand wat te doen? Want al zou ik onder veilige modus inloggen weet ik nog niet wat ik moet doen, ik heb geen recente backup dus dat gaat ook niet... Alleen data-backup maar geen schijf-image... Ook geen registerbackup, of weet iemand waar het registerbestand ergens op je schijf opgeslagen staat? Misschien zit hij dan wel in de backup...

Alvast superbedankt!

Gert de Jong jr.

______
EDIT: Nog iets: ik draai op deze laptop een dualboot met XP en Vista, XP geeft een BSOD en Vista niet. Die start gewoon door, zij het wat traag maar dat is Vista ;) Ik ga nog even kijken wat die BSOD vermeld, veilige modus van XP is nl. nog wel te bereiken...

Laatst bewerkt:
Veilige modus werkt ook niet meer!

Dit is echt niet leuk meer! Ik kan ook het veilige modus van XP niet meer in en de melding op het BSOD is niet te lezen in een halve seconde... :( Wie kan mij helpen?? Het is namelijk GEEN hardwareprobleem zoals te zien in mijn eerste quote. Heeft iemand nog een alternatief voor ERD Commander per ongeluk?

Opstarten met F8

Gert,

Hou tijdens het opstarten de F8 toets ingedrukt totdat je een keuze scherm krijgt. Kies hier om herstarten na een foutmelding uit te schakelen. Laat je systeem nu starten en het BSOD zal op het scherm blijven staan. Kun je in ieder geval lezen wat er fout gaat.

Succes.

foutmelding achterhaald!

Superbedankt!:thumb::thumb: Het is me gelukt en het bekende verhaal werd weergegeven met probeer opnieuw op te starten etc en hieronder de vermelde foutcode:

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF77BA18E, 0xF78F2858, 0xF78F2554)

Kan iemand hier iets mee? Ik ben benieuwd want opnieuw installeren kan ik wel maar kost me een hoop tijd, vooral om alle progs opnieuw te installeren en mailaccounts en regels opnieuw in te stellen...

BVD!

Gert

help! ik kom er toch niet uit...

Bedankt, ik ga maar eens een poging wagen...

Nee, ook hiermee lukt het me niet. Nog iemand een idee? Anders moet ik hem herinstalleren maar dat vind ik wel erg jammer van alle progs die erop staan met een licentie die ik niet meer heb of kan achterhalen... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan