bsod bij instaleren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
ik heb net een nieuwe acer aspire 8930G laptop gekocht
ik wou op deze windows xp instaleren omdat ik het gewoon iets fijner vind werken.
Ik heb de cd van xp erin gedaan en in de bios ingesteld zodat het vanaf de cd opstart
In het begin krijg je gewoon onderaan zon balkje dat hij allemaal dingen aan het uitpakken ofzo is, daarna krijg je weer zwart beeld met een knipperend streepje.
Normaal gaat hij daarna windows xp setup opstarten maar dat doet hij nu niet,
ipv xp setup krijg ik nu een blue screen met iets van dat ik chkdsk /F moet doen.

weet iemand hoe dit komt? en hoe ik het moet oplossen?

ik denk dat je een cd hebt gepakt met drivers voor een andere pc waardor deze de bsod weergeeft.

mvg,

Hoe bedoel je?
er is toch eigenlijk maar 1 soort cd voor windows xp? die doet het toch ook gewoon op elke pc?

zo niet; wat voor cd moet ik dan hebben?

Sata schijf? Dan dien je eerst de drivers daarvoor te installeren.

Overigens, heb je van te voren uitgezocht of er XP drivers beschikbaar zijn voor jou laptop?

De site van acer biedt deze namelijk niet aan.

Waarom wil je terug naar xp? Vista draait prima en ben je zo aan gewent. Zeker als je vista tweakt en daar zijn voldoende opties voor te vinden zoals deze website: http://www.websonic.nl/pctips/pctips_windowsvista.php

En nee, niet elke xp cd is gelijk. Een oem xp cd van Toshiba, gaat niet werken op een Acer bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
bijvoorbeeld geen sata drivers.... wat is de preciese melding die de BSOD geeft?

dat van sata drivers had ik ook al ergens anders gezien.
hoe krijg ik deze sata drivers op een cd dan?
want volgens mij ligt het wel daar aan

als er sata drivers voor je HDD zijn, kan je deze drivers op een diskette zetten (mocht je een diskette station hebben, vast niet) anders kan je met NLITE de sata drivers toevoegen aan een nieuwe windows xp cd.
Dit heet streamen. (http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html)

maar ik ben het ook volledig met mijn voorganger eens over vista (daarnaast is het veiliger en stabieler :) )

Plus het niet beschikbaar zijn van XP drivers voor jou laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan