BSOD bij Uitvallen van Internet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nair
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nair

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Beste Helpmij,

Heb de laatste tijd erg veel last van een BSOD, telkens als ik bijvoorbeeld loop te gamen en mijn internet schiet ervanaf, dan krijg ik ook af en toe een BSOD erbij ( 1x per dag )! Aangezien dit mij niet goed lijkt voor mijn pc en ik al alles heb geprobeert, probeer ik het dan maar via deze weg! Ik zal jullie wat informatie geven over de problemen :

Dit staat er in WhoChrashed :

This was likely caused by the following module: wmp54gv41x86.sys
Bugcheck code: 0xD1 (0x0, 0x2, 0x0, 0x971D18C4)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dump file: C:\Windows\Minidump\051410-18610-01.dmp
file path: C:\Windows\system32\drivers\wmp54gv41x86.sys
product: Ralink 802.11 Wireless Adapters
company: Ralink Technology Inc.
description: Ralink 802.11 Wireless Adapter Driver

Dit staat er in de BSOD :

Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal

0x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x92B018C4

Dit is mijn netwerkadapter :

Linksys by Cisco Wireless-G PCI-adapter WMP54G ( Alle Drivers Up-To-Date )

Ik beschik over Windows 7, de problemen had ik ook al bij Windows Vista.

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen tot de oplossing,

Vriendelijke Groet,

Erwin

Hallo,

Ik kijk op de site van je fabrikant (klik), en zie dat je kaart helemaal niet compatibel is met Windows Vista en Windows 7. Dus je moet of Windows XP erop zetten, of met een kabel werken.

Groetjes,
Donkade

Later refereert naar Service Pack, niet besturingssysteem, anders had het niet tussen haakjes gestaan.

Maar waarom heeft mijn vader hier totaal geen last van? Hij heeft precies dezelfde adapter. Met Windows 7

Misschien heeft hij andere hardware versies en/of eerdere drivers. Ik zit gelijk verder te kijken op die site.

Verschillen jullie versienummers? Zo niet, had je er bij eventuele vorige drivers ook last van?

EDIT: Als ik google op de driverfout vind ik ook dat het komt doordat het niet compatibel is met Windows 7.

Laatst bewerkt:
Misschien heeft hij andere hardware versies en/of eerdere drivers. Ik zit gelijk verder te kijken op die site. Met de nieuwste hardware versie moet het kunnen.

Verschillen jullie versienummers? Zo niet, had je er bij eventuele vorige drivers ook last van?

Onze versienummers verschillen niet, bij de vorige drivers had ik er ook last van.

Ik vind het ook vreemd dat je een linksys adapter hebt ,en een ralink driver

Je hebt niet goed gelezen of je hebt het niet begrepen.

Je hebt niet goed gelezen of je hebt het niet begrepen.

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar die versienummer die bij Apparaatbeheer staat aangegeven heeft niks te maken met op die site? Want hij heeft nu een hogere versienummer en als ik die op de site ga downloaden dan brengi k hem toch juist omlaag?

Sommige moet je echt alles voorkauwen in hapklare brokken.
HAAL DE ADAPTER UIT DE PC EN KIJK OP DE STICKER.
DAAR STAAT HET VERSIENUMMER.
NIET IN DE SOFTWARE.DEZE IS VERKEERD.

Sommige moet je echt alles voorkauwen in hapklare brokken.
HAAL DE ADAPTER UIT DE PC EN KIJK OP DE STICKER.
DAAR STAAT HET VERSIENUMMER.
NIET IN DE SOFTWARE.DEZE IS VERKEERD.

Ik vind dat het niet nodig is om zo te reageren. Het mag dan wel logisch zijn, maar er zijn mensen die dit niet logisch vinden.

Met dat gezegd te hebben, Nair: Op deze site staat een vraagteken met daarvoor: "Waar is mijn modelnummer?". Klik daarop, en daar staat met afbeeldingen hoe je het versienummer vind. Kies de juiste versie, en update je drivers van dezelfde site, want je hebt waarschijnlijk inderdaad de verkeerde.

Succes,
Donkade

Laatst bewerkt:
Ik vind dat het niet nodig is om zo te reageren. Het mag dan wel logisch zijn, maar er zijn mensen die dit niet logisch vinden.

Met dat gezegd te hebben, Nair: Op deze site staat een vraagteken met daarvoor: "Waar is mijn modelnummer?". Klik daarop, en daar staat met afbeeldingen hoe je het versienummer vind. Kies de juiste versie, en update je drivers van dezelfde site, want je hebt waarschijnlijk inderdaad de verkeerde.

Succes,
Donkade

Ok, ik zal het morgen op mijn gemak allemaal rustig doen, heb vanavond niet zoveel tijd.

Maar bedankt voor je reactie!

Groet,

Erwin

Ben ik weer.

Daar ben ik weer, sorry voor de late reactie :S

Heb even mijn computerkast opengemaakt, maar ik kreeg op geen enkele manier mijn internetkaart eruit ;)

Is er geen andere manier om die versie te kunnen checken?

Groet,

Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan