BSOD/ Blue Screen Herhaaldelijke foutmelding STOP: 0X000000F4

• Onderwerp starter Onderwerp starter WaltM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Danku danku!!
Bij normaal opstarten kan ik kiezen uit:
Opstartherstel starten (aanbevolen) en Windows normaal starten
Deze werken allebei niet en hangen al vaak vast voordat ik op enter heb gedrukt zoniet dan 5 seconden na het drukken van enter.

Middels F2 kom ik in PhoenixBIOS Setup Utility (BIOS Version A04)
Middels F12 kom ik in het Boot Menu

Een CD van Windows 7 heb ik niet, omdat het op de laptop is geinstalleerd bij de aankoop. Ik ga proberen om er een te regelen.

Hmm, mogelijkerwijs heb je misschien een CD meegeleverd gekregen met de laptop? Dat kan een soort herinstalleer CD zijn, die installeert een windows versie puur en alleen gemaakt voor je laptop specifiek. Vroeger had je nog diskettes. Mijn laptop heeft vaag genoeg een recovery disk op de HD zelf staan maar als je windows niet in kan komen kom je natuurlijk ook niet bij de recovery van de laptop. Misschien moet je die op een USB stick zetten ofzo... of een CD... Nooit gedaan. Anyways, als je het nog kan terugvinden, kijk wat je meegeleverd kreeg met de laptop, hopelijk zit er een herstel/installatie CD bij en kan je die gebruiken, dat scheelt je een aanschaf van een volledige windows CD.

Succes

Ik heb gezocht naar herinstallatie cd's en driver & utilitie cd's specifiek voor mijn laptop, maar niet gevonden.
Ik heb wel een originele windows 7 64bits dvd van een kennis.
Ik doe de dvd erin start opnieuw op, druk F12 en ga in het bootmenu naar CD/DVD/CD-RW Drive.
Vervolgens blijft hij hangen en zie ik alleen maar een streepje knipperen.
De laptop blijft overigens bij alle handelingen meteen hangen nu ook al in het Bootmenu scherm en PhoenixBIOS Setup Utility.
De laptop gaat elke keer sneller hangen lijkt het wel.
Ik denk dat ik hem maar ga opsturen naar Dell en vraag of ze een nieuwe HD plaatsen zodat mijn bestanden behouden blijven op de oude. Of zijn er nog andere opties? Dankje

Als je dit hebt, is waarschijnlijk je harde schijf stuk. LET OP: je hebt 10% dat ze je bestanden bewaren als je je laptop opstuurt met harde schijf. Heb ik ook een keer gedaan met de vraag of ze de oude harde schijf mee terug wouden sturen. Hadden ze niet gedaan. (bericht: "Het spijt ons zeer meneer, maar de hamer is al door uw harde schijf gegaan. Sorry voor het ongemak.). Succes ermee :)

Jullie hadden het bij het juiste eind de harde schijf bleek kapot en is vervangen door dell.
Ik wil nu mijn oude harde schijf als externe schijf aansluiten zodat ik wellicht de bestanden nog kan gebruiken.
Op welke manier kan ik deze aan mijn laptop aansluiten?
Mvg

Je kan een kit kopen waar je een HD in kan pluggen die daarna via de usb aan te sluiten is. Een vriend van mij heeft een stuk of 3 van die kits zodat ie van een stel oude HDs een setje externe HDs heeft gemaakt. Zulkse kits moeten er dus zijn. Je moet alleen ff kijken of het een SATA HD is of een IDE, want als het een SATA HD is en je koopt een IDE kit, dan past dat natuurlijk niet. SATA HDs hebben een kleine data stekker, dat kan je zien achterop de HD, dan zit er een soort zwart dun balkje. Als het een IDE HD is dan heb je een hele grote stekkeraansluiting met allemaal kleine gaatjes erin. Hopelijk lukt het hjiermee en vraag anders in een computerwinkel, neem wel de HD mee zodat ze er naar kunnen kijken hehe.

20120507_175213.jpg20120508_181233.jpg

Dankje, bijgevoegd foto's van de harde schijf en mijn laptop aansluitingen (Een die ik niet ken, eSata) Mijn laptop heeft naast USB 2.0 ook een USB SS (3.0) aansluiting niet op foto. Welke voldoet het best?

Je HD lijkt op een SATA, de eSATA is waarschijnlijk weer een iets nieuwere versie. Gewoon even naar een computerwinkel gaan, vragen of ze zulkse kits kennen en of ze er 1 hebben voor jouw aansluiting. De meesten zullen waarschijnlijk ook nog gewoon aansluiten op de normale USB poort. De 3.0 ziet er anders uit en volgens mij is die nog te nieuwig en zullen de meeste kits waarschijnlijk alleen nog voor USB 2.0 zijn. Neem wel het liefst die met in ieder geval USB 2.0 daar die een snellere data overbrenging hebben. Maar ik betwijfel of er nog kits zijn met USB 1.0.... In ieder geval, gewoon ff naar een computerwinkel gaan, vragen wat ze hebben, of ze het misschien eventueel kunnen bestellen voor je, dan komt het vast wel goed. En zoals ik al zei, neem de HD mee, dan kan je de aansluiting even showen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een kastje gekocht waar ik mijn harde schijf in plaats. Nu heb ik problemen met het vinden van mijn bestanden.
Ik sluit hem aan en zie 2 dingen in mijn harde schijf map. Een andere map recovery (leeg) en een bestand met een dode link.
Verder zie ik ook dat de inhoud van de harde schijf (500 GB) niet overeenkomt met de eigenschappen.
Zie foto voor verduidelijking!recovery .jpg

Laat maar heb het al gevonden:)
Het wordt in een andere map weergegeven:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan