[BSOD] bugcode_usb_driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

Op mijn nieuwe laptop krijg ik op willekeurige momenten (vandaag 5 à 6 keer) een bsod met

"bugcode_usb_driver" blablabla en code 0x000000FE

Ik heb op dat moment geen apparaat in een usb-poort zitten, hoewel volgens windows de ingebouwde webcam wel via usb gaat.

Het betreft een Acer Aspire 7520g, met Windows Vista Home Premium.

Wie kan mij hier mee helpen?

heb je sp1 wel al geinstalleerd want ik heb gevonden dat dat het namelijk zou moeten oplossen :thumb:

ga ik proberen,, helemaal niet aan gedacht ;)

Ok ik hoor het wel :thumb:

heb je deze update dan nog niet gekregen via automatische updates? :confused:

nee daar zat ik ook al naar te kijken,, en op de microsoft site word ik ook niks wijzer...

zie in de bijlage mijn systeem, volgens mij staat daar sp1 nietbij :\

kun je die ergens downloaden ofzo? zoals ik al zei, op de site van ms wordt het niet helemaal duidelijk..

Bijlagen

• systeem.jpg
    systeem.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
ja de nederlandse versie van sp1 is inderdaad zo groot omdat hij alle versie omvat en ook nog wat meer talen...

wanneer je deze update via automatische updates had binnengehaald was het iets geweest van een 65 Mb ;)

Maar ja ik hoor wel of het effect heeft gehad :thumb:

Na een dag zonder problemen gaf hij toch nog een keer die fout. Ik heb via de acer site contact op genomen en kreeg verrassend snel antwoord, dat ik moest proberen om de chipset drivers te installeren, dat ga ik nu doen ;)

Na een dag zonder problemen gaf hij toch nog een keer die fout. Ik heb via de acer site contact op genomen en kreeg verrassend snel antwoord, dat ik moest proberen om de chipset drivers te installeren, dat ga ik nu doen ;)

Ik heb hetzelfde volgens mij gehad, gewoon windows opnieuw installeren, doethij het weer ;)

Ik heb hetzelfde volgens mij gehad, gewoon windows opnieuw installeren, doethij het weer ;)

als ik deze vraag had gesteld had ik dit echt niet kunnen apprecieren hoor! :shocked:

Van oh, ik kan me niet meer aanmelden op msn...
Jah gewoon windows opnieuw installeren hé, dan is het altijd opgelost...
Dat is trouwens zelfs niet altijd waar! :P
---
Jah dus gewoon die laatst nieuwe chipset driver gaan afhalen en dan zou het inderdaad gewoon kunnen opgelost zijn:thumb:

Heb nu die nieuwe chipset driver dus geinstalleerd, (geen oude eraf gehaald, niet aan gedacht en geen idee hoe dat moet, als het echt nodig is graag uitleg :p) en kreeg weer de fout. Ik had toevallig "driver detective" geinstalleerd, die aangaf dat de driver van de webcam niet geinstalleerd was. Deze driver heb ik ook van de acer site afgehaald en geinstalleerd. (aangezien de webcam door windows wordt herkend als usb-apparaat, misschien dat het daar ook aan lag :p). Dus nu maar hopen dat het werkt.

normaalgezien haalt de tool van acer de oude drivers er automatisch af dus daar zit je al goed denk ik :thumb:

verder is het dan gewoon nog wachten of je nog last krijgt van het probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan