BSOD door SSD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
116
Hoi iedereen,

ik heb aan mijn beste vriend mijn computer gegeven, al een tijd terug en hij heeft er niets aan veranderd (hardware). Dit is hoe hij eruitziet:

MAIN: Asus crosshair III formula
CPU: AMD Phenom II Quadcore 955
GPU: Asus Geforce 660 GTX
PSU: Coolmaster 620W
RAM: 6GB Corsair 1600Mhz DDR2
HDD:
1 x OCZ Vertex 3 SSD
2 x Maxtor 2TB DiamondMax
1 x Hitachi 1 TB
1 x Samsung BlueRay Station
Chieftec Dragon CH-07B kist
Razer imperator lasermuis
iiyama 27 inch Full HD monitor
Acer 19 inch monitor
Bose companion 5 speakers

Nu speelt hij recent vaak spellen zoals Battlefield 3, World of Tanks en Napoleon total war. Hij krijgt nu echter steeds een BSOD als hij begint te spelen. Op de SSD staat Windows 7 Ultimate, en als hij er gewoon op werkt voor school, of gewoon internet, skype bla bla, heeft hij geen problemen. Telkens als hij begint te spelen krijgt hij een BSOD. Gewoon plots... SURPRISE! Dan reboot hij, wat eerst niet lukt, hij moet dan even de voeding eruit trekken en later lukt het dan wel weer.. Dat kwam een paar keer voor, heb nu OS op Hitachi HDD gezet en geeft hij geen problemen, helemaal niets meer. Waaraan zou het kunnen liggen? Die SSD is net een jaar oud, zou het daaraan kunnen liggen? Iemand oplossingen, ideeën?

Alvast bedankt!
 
Misschien een keer tijdens een spel even kijken naar de computer temperatuur met Speedfan. Als je processor of videokaart te heet word kan dat een bluescreen geven.

Gr.

Danny
 
Heb ik al gedaan Danny, maar de temp blijft stabiel en niet zorgwekkend hoog.. Toch bedankt om mee te denken!

Iemand nog tips?
 
Wat je ook nog kan proberen is je videokaart drivers opnieuw te installeren of te updaten. Werkt soms ook.

Gr.

Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan