Bsod - Driver_irql_not_less_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Goededag,

Ik kamp al maanden met een probleem sinds ik een nieuwe computer heb.

De welbekende BSOD - IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL scherm...

Hij geeft de volgende foutcode

***STOP: 0x0000000A (0x00000016 0x0000001c 0x00000000 0x805021de.

Verder geeft hij helaas geen verwijzing naar een bestand. Ooit heb ik eens een verwijzing gezien (waarom die het toen wel aangaf, geen idee) En toen verwees hij naar een bestand wat te maken heeft met me creative X-Fi geluidskaart.

Het probbleem (BSOD scherm) komt voor wanneer ik een video of game start.. Bij een herinstallatie van windows is eht probleem verholpen, echter na een 'tijdje' krijg ik de bsod-schermen weer te zien. Vreemdgenoeg dit maal alleen bij het opstarten van een game en niet bij het opstarten van een video. Wellicht dat dat dalijk nog komt.

Heb via google gezocht en veel mensen hebben het probleem, echter tot oplossingen is het nog niet gekomen. Niet bij mij in ieder geval.

Wat ik zelf heb geprobeerd:

-Drivers geupdate (video, mobo, geluidskaart etc)
-Geheugenbankjes verwisseld, van slot 1 naar slot 4 etc. Met 1 gig bankje geprobeerd ipv met 2x 1 gig.
-Me geluidskaart in een andere pci-slot gestopt, op het moment in me laatste (onderste) op advies van een forum. Helaas mocht dit niet baten, ook niet na me laatste herinstallatie van windows.
-Me creative drivers verwijderd + geluidskaart. Probleem blijft. Dit laatste zal ik dalijk nog eens proberen. Als het probleem dan alsnog blijft dan ligt het niet aan me geluidskaart.

Verder kan ik helaas geen memtest86 draaien. Hiervoor moet ik in me bios me boot device zetten naar cd-rom als prio. (Hij leest nu als eerste me HD) Echter wanneer ik ook maar IETS aanpast in me bios dan start de pc niet op ivm een cpu error. Me mobo resetten wil de foutmelding verhelpen maar dan staat de boot prio weer als HD... zucht.

Specs:

Intel E6750 @ 2,66 Ghz duo core
2x 1gig geheugen, als ik me niet vergis van kingston
Asus GeForce 8800GTS 320MB
Creative X-Fi Fidelity
Asus P5K MoBo
Direct X9.0c
Windows XP SP 2

Ik wil een nieuwe geluidskaart aanschaffen maar ik vraag me steeds sterker af of dat het probleem is.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
start de pc op met de memtest cd rom erin, zonder enige hdd aangesloten :thumb:
 
start de pc op met de memtest cd rom erin, zonder enige hdd aangesloten :thumb:

Dan zoekt hij dus automatisch naar de cd-rom?? Dan is dit een hele goeie tip die ik eens kan proberen. Ik laat nog wat weten !
 
Memtest is uitgevoerd! Geen problemen in het geheugen.

Wat nu
 
Heeft iemand de mogelijkheid om mijn minidumps te lezen?

De bestandjes die worden aangemaakt in WINDOWS/Minidump..

Wellicht dat daar een verwijzing staat naar het bestand wat de veroorzaker is en ik gerichter kan zoeken.

Zoja, dan post ik ze even in een zip hier op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan