BSOD driver_irql_notless_or_equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

fordprfct

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
De acer laptop van mijn vrouw crasht regelmatig met een blue screen of death en de mededeling 'driver_irql_notless_or_equal'. Inmiddels alles geherherinstalleerd maar zonder resultaat.
Google levert wel wat hits op 'driver_irql_notless_or_equal' maar wat ik daar vind gaat snel boven de pet.

technische info:
Acer extensa 5220
Intel Celeron 1.73 GHz
512 MB DDR2
XP, sp3

foutmelding op bsod:
*** STOP: 0x0000000D1 (0xF886F8E0,0x00000002,0x00000008,0xF886F8e0)
*** psdfilter.sys - adress F886F8e0 baseat F886C000, DateStamp 460c9727

en dan de fysieke geheugendump.

Ben een leek, jongens en meisjes, dus rustig aan....

Dit heeft te maken met eDataSecurity.

Hier is het manual.

Mogelijk kun je daar of op de site van Acer een update vinden.

Ik heb zeer slechte ervaringen met dergelijke sites.

Proberen je automatische "driver update" software aan te smeren en de paar pakketten die ik heb geprobeerd werken niet. Een daarvan heb ik zelfs alleen met veel moeite weer kunnen verwijderen.

Het is in ieder geval veiliger om naar de site van de pc fabrikant te gaan, of de link uit mijn vorige post (de fabrikant van de software).

Wel een goed idee is om de service 'Acer encrypting service' uit te schakelen. De precieze naam van de service weet ik niet, heb hier geen Acer staan.

Ik vraag me trouwens af wat deze software toevoegt aan het hebben van een firewall en goede antivirus software.

Laatst bewerkt:
Ik heb zeer slechte ervaringen met dergelijke sites.

Proberen je automatische "driver update" software aan te smeren en de paar pakketten die ik heb geprobeerd werken niet. Een darvan heb ik zelfs alleen met veel moeite weer kunnen verwijderen.

Het is in ieder geval veiliger om naar de site van de pc fabrikant te gaan, of de link uit mijn vorige post (de fabrikant van de software).

Je hebt gelijk,heb de link inmiddels verwijderd.

Ik neem aan dat je weet dat het in eDataSecurity zit vanwege de term 'psdfilter', anders ben ik wel benieuwd hoe je weet wat je weet.

Uit de manual blijkt dat eDataSecurity-manager een vista tool is. De laptop draait op xp.
Een xp driver voor de acer extensa 5220 heb ik niet kunnen vinden. Wel voor andere acers.

De vraag is nu (nog steeds) wat ik er mee aan moet. De eDataSecurity-manager staat niet ingeschakeld. Inschakelen of verwijderen?

lees ff dit ter info!
Ga anders evt in de veilige modus middels "zoeken"op je pc naar psdfilter.sys met alle geavanceerde zoekopties aangevinkt en hernoem 't bestand naar psdfilter.old
herstart en wacht af!

Door jou en AenA snap ik eindelijk wat wat is. Heb eDataSecurity verwijderd en daarmee blijkbaar ook psdfilter.sys want nergens meer te vinden.

Ik wacht nu wel af of het bsod zich nog voor doet en sluit intussen de thread.

Alvast bedankt.

fp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan